Glazbeni doživljaj prolaznosti | kulturpunkt

Najave Promocija

<

Glazbeni doživljaj prolaznosti

Transakcije (1968-1979) Silvija Foretića donose izbor elektoakustičkog opusa skladatelja, a njegovo predstavljanje uključuje i izvedbu mono-melodrame Osmi dan.

13.03.2018 , Zagreb - MM centar

U utorak, 13. ožujka u zagrebačkom MM Centru s početkom u 20 sati održava se predstavljanje CD-a Silvija Foretića Transakcije (1968-1979), objavljenog 2017. godine u izdanju Multimedijalnog instituta, pod uredništvom Višeslava Laboša. Promocija diska s izborom elektoakustičkih djela uključuje i izvedbu Foretićevog Osmog dana, u izvedbi Vilima Matule i Višeslava Laboša. 

Mono-melodramom Osmi dan: ili u traženju bijele vječnosti (Der Achte Tag: oder auf der Suche nach der weissen Zeit), Foretić je okrunio svoj elektroakustički opus. Od 1974. godine do danas djelo nije izgubilo na svojoj aktualnosti, a izvodili su ga njemački i hrvatski glumci. "U djelu, glavni junak (očito skladatelj), prepričava svoj životni put, pri čemu pojedine postaje njegova umjetničkog razvoja odgovaraju razvojnim etapama novije glazbe, tako da čitava stvar, pogotovo prvi dio, predstavlja humoristično-satirični pregled novije glazbene povijesti. U drugom se dijelu pripovijedač sve više gubi u pseudoznanstvenim, nadrealističnim pa i suludim meditacijama. Iako je djelo u prvom redu literarno, glazba je ipak neizostavan sudionik dramskog zbivanja. Njezina je uloga višestrana: ponekad (ali rijetko) ona je ilustrativna, mnogo češće je ugođajno neutralna, no najčešće simbolična, tj. kao doživljaj vremena i prolaznosti", pojašnjava autor. 

Silvio Foretić (1940.) karijeru je započeo 1963. u Ansamblu za suvremenu glazbu, gdje "ponesen raznovrsnošću svoje umjetničke znatiželje, sklon šokiranju, nije izbjegavao ni apsurdnost glazbenih rješenja, prelazeći ponekad i u lagodnost kabaretskog šansona", ustvrdio je Josip Andreis, a taj ga je pristup doveo i do elektroničkog studija u Kölnu 1966. godine. Na Hochschule für elektronische Musik diplomirao je elektroničku glazbu kod Herberta Eimerta, te pohađao tečajeve kompozicije kod Karlheinza Stockhausena. Od 1974. do 2006. predavao je na Folkwang Hochschule u Essenu i Duisburgu. Ondje je 1982. utemeljio ansambl Fin de siècle — fin de millénaire s kojim je tijekom dvanaest godina priredio pedesetak koncerata suvremene glazbe. Djeluje kao skladatelj, tekstopisac i kao izvođač (dirigent, pijanist, pjevač) pretežno vlastitih djela.

Objavio/la ivana [at] kulturpunkt.hr 09.03.2018