Komunicirati kroz umjetnost | kulturpunkt

Vijesti Izvedbene umjetnosti

<

Komunicirati kroz umjetnost

Alen i Nenad Sinkauz s plesačicom i koreografkinjom Mikiko Kawamurom u Japanu rade na tekstu Ivane Sajko.

Glazbenici Alen i Nenad Sinkauz borave u Japanu na rezidenciji u sklopu projekta To nismo mi, to je samo staklo, gdje uz podršku japanskih institucija (Aoyama Theatre i Morishita Studio) zajedno s plesačicom i koreografkinjom Mikiko Kawamurom, rade na tekstu Ivane Sajko.

Nagrađivana mlada japanska plesna umjetnica nedavno je pak bila doputovala u Zagreb na rezidencijalni program Perforacija te nastavila suradnju s Alenom i Nenadom Sinkauz na opsežnom međunarodnom projektu To nismo mi, to je samo staklo koja je počela prije godinu dana u Tokiju. Alen i Nenad Sinkauz su još tada s njom ostvarili vrlo zamijećen nastup na Yokohama Dance Collection Experimental, uglednom japanskom festivalu suvremenog plesa.

Kao predložak za ovo dugoročno umjetničko istraživanje poslužio je tekst autorice Ivane Sajko To nismo mi, to je samo staklo (Verlag der Authoren, Frankfurt, 2012.), a pridružio im se i vizualni umjetnik Ivan Marušić Klif.

"S Mikiko komuniciramo isključivo kroz umjetnost. Upravo zato stvaramo nevjerojatne stvari", objasnio je Alen Sinkauz. "Naglasak je na procesu rada, a ne na samom završnom produktu. Vrlo je neobično sudjelovati u projektu čije se stvaranje proteže kroz dvije godine. On se mijenja s nama i mislim da njegov razvoj neće stati niti nakon premijere", dodaje Nenad. Nakon što je prva prezentacija "work-in-progressa" predstavljena u rujnu 2013. u sklopu Perforacija Udruge Domino, premijera ovog opsežnog hrvatsko-japanskog projekta zakazana je za rujan 2014. u Tokiju u suradnji Domina i tamošnjeg kazališta Aoyama.

Mikiko Kawamura, rođena 1990. godine, osvojila je prestižnu nagradu za "iznimnog mladog umjetnika" (Outstanding New Artist Prize) na festivalu Yokohama Dance Collection 2011. godine. Sve je više tražena na međunarodnim festivalima, a ovo joj je prva suradnja s hrvatskim umjetnicima.

Alen i Nenad Sinkauz tijekom proteklih nekoliko godina postaju poznato ime na eksperimentalnoj glazbenoj sceni poglavito po svom projektu East Rodeo, ali i samostalnim nastupima. Rodom iz Pule, aktivno se stvaranjem glazbe bave od studija muzikologije u Italiji. Od objavljivanja svog trećeg albuma, Morning Cluster, primijećeni su od strane važnih kritičara, te stekli naklonost svoje publike. Istodobno, braća Sinkauz također djeluju na kazališnoj sceni, a u sklopu svoje suradnje s festivalom Perforacije te udrugom Domino, gostovali su na festivalima poput Limita u Beogradu, TBA u Portlandu te Abrons Art Centru u New Yorku.

Intervju s Alenom i Nenadom Sinkauzom možete pročitati ovdje

Izvor: Domino

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 03.02.2014