Kinemaskop | kulturpunkt
Kulturoskop Kinemaskop

Prokleti junak koji ne igra igru

Piše: Dorotea Šušak

Sunce, sunce me zaslijepilo svojevrsna je adaptacija Camusova Stranca koji transponirajući njegovu fabulu u suvremeni moment uspijeva gledatelju argumentirati svoju relevantnost.

Kulturoskop Kinemaskop

Odsutan može biti samo drugi

Piše: Nikolina Rafaj

Put nalik snu Angele Schanelec donosi intimnu priču neostvarenja smještajući njegove moguće razloge u prevratne godine u Grčkoj i Njemačkoj.

Kulturoskop Kinemaskop

Manje je ništa

Piše: Borna Vujčić

Film Neruda redatelja Pabla Larraína, rad je koji pristupa povijesnoj građi na inovativan način i potom se guši u vlastitoj inovativnosti.

Kulturoskop Kinemaskop

Osnovni sadržaj ljubavi

Piše: Dorotea Šušak

After love Joachima Lafosse pruža samo naizgled jednostavnu, ali u pozadini vrlo važnu i društvu zazornu poruku oslobođenja zablude doživotnog vezivanja.

Kulturoskop Kinemaskop

Moderna i cinična eksploatacija zajednica

Piše: Nikolina Rafaj

Sachsovo "Ljeto u Brooklynu" prikazuje suprotstavljene interese duboko utkane u društvene strukture, dok "Akvarij" Mendonça Filha otvara direktne metafore korupcije u Brazilu.

Kulturoskop Kinemaskop

Uloga poslušnog birokrata

Piše: Borna Vujčić

Ustaljenosti fikcionalne pravne drame Specijalist aktivno dovodi u pitanje, a intervencije Eyala Sivana doimaju se minimalnim.

Kulturoskop Kinemaskop

Između brutalne stvarnosti i željene utopije

Piše: Leona Širac

Dramska serija "Novine" nije ponudila podrobniju razradu aktualnih problema novinarskoga sektora, no barem je otvorila perspektivu za daljnja promišljanja.

Kulturoskop Kinemaskop

Digitalni distribucijski tokovi klasičnog hrvatskog filma

Piše: Dinko Štimac

Akteri koji unatoč sustavnim ograničenjima ipak rade i doprinose digitalnoj distribuciji hrvatskog filma čineći ga dostupnim zainteresiranoj javnosti predstavljaju vrh avangardnog koplja.

Kulturoskop Kinemaskop

Pogled unatrag: godina u hrvatskom filmu

Piše: Silvestar Mileta

Iza nas je godina korektnih, ali i nepotrebnih filmova, a problemi hrvatskog filma i dalje leže u pitanjima razvojnih mogućnosti te umjetničkih i intelektualnih obzora domaćih redatelja.

Kulturoskop Kinemaskop

Znanost ispred spisateljskog stila

Piše: Janko Heidl

Jedan od temelja knjige filmologa Tomislava Šakića Modernizam u hrvatskom igranom filmu jest opravdano inzistiranje na poimanju kinematografije SFRJ kao cjeline.

Kulturoskop Kinemaskop

Podrhtavanja ispod identitetskih razvalina

Piše: Viktor Zahtila

Ne gledaj mi u pijat Hane Jušić je anti-razglednica: urbanistički kaos i derutna socijalistička arhitektura šibenskih zapećaka, komarci, krvavi ulošci i pelene za odrasle.

Kulturoskop Kinemaskop

Kako smo se digitalizirali

Piše: Iva Rosandić

Dok pojedinačne inicijative ukazuju na neiskorištene potencijale, konkretan razvoj audiovizualnog područja moguć je samo dubokim zahvatima uz koordinaciju paralelnih sustava.