Kinemaskop | kulturpunkt
Kulturoskop Kinemaskop

U Zagrebu ništa novo

Piše: Iva Rosandić

Unatoč novom filmskom prostoru u gradu, neravnopravni tretman nezavisne scene i javnih institucija prepreka je razvoju heterogene i inkluzivne kulture koja odgovara na potrebe svih građana.

Kulturoskop Kinemaskop

Lažni Isus i mapiranje bezdana

Piše: Danijel Brlas

Put likova u "Kratkom izletu" Igora Bezinovića nema puno veze s potragom za vlastitim mjestom pod suncem, koliko predstavlja kratki boravak pod suncem prije skliznuća u zaborav.

Kulturoskop Kinemaskop

Kontinuiteti i raskidi

Piše: Luka Ostojić

Kritičko vrednovanje rada nove garniture u HAVC-u moralo bi otići onkraj atraktivne teme financiranja dugometražnih filmova i sagledati ukupni rad na promicanju audiovizualne djelatnosti.

Kulturoskop Kinemaskop

Izrazita heterogenost i kvalitativne oscilacije

Piše: Luka Antonina

Autorski pristupi u dokumentarcima prikazanim na Danima hrvatskog filma idu od razine stilskih vježbi do solidno razrađene filmske sintakse i sporadičnih bljeskova sugestivne poetike.

Kulturoskop Kinemaskop

Autorska snaga alternative

Piše: Matej Beluhan

Nenatjecateljski program Izvan okvira 26. izdanja DHF-a omogućio je autorima i autoricama neupitne stvaralačke zanesenosti i subverzivne poetike da predstave svoj rad.

Kulturoskop Kinemaskop

Identifikacija mladima, ogledalo roditeljima

Piše: Leona Širac

Nemoj nikome reći i u drugoj sezoni ostaje dosljedna svojoj poetici i ne ispričava se za beskrupuloznost i provokativnost, no ipak joj nedostaje bolja fabularna razrada.

Kulturoskop Kinemaskop

Uvijek na novom početku

Razgovarala: Matija Mrakovčić

S Dianom Nenadić, predsjednicom Vijeća Dana hrvatskog filma, razgovaramo o važnosti tog festivala, ali i problemima njegove valorizacije i organizacije te kulturnoj politici Grada Zagreba.

Kulturoskop Kinemaskop

Prokleti junak koji ne igra igru

Piše: Dorotea Šušak

Sunce, sunce me zaslijepilo svojevrsna je adaptacija Camusova Stranca koji transponirajući njegovu fabulu u suvremeni moment uspijeva gledatelju argumentirati svoju relevantnost.

Kulturoskop Kinemaskop

Odsutan može biti samo drugi

Piše: Nikolina Rafaj

Put nalik snu Angele Schanelec donosi intimnu priču neostvarenja smještajući njegove moguće razloge u prevratne godine u Grčkoj i Njemačkoj.

Kulturoskop Kinemaskop

Manje je ništa

Piše: Borna Vujčić

Film Neruda redatelja Pabla Larraína, rad je koji pristupa povijesnoj građi na inovativan način i potom se guši u vlastitoj inovativnosti.

Kulturoskop Kinemaskop

Osnovni sadržaj ljubavi

Piše: Dorotea Šušak

After love Joachima Lafosse pruža samo naizgled jednostavnu, ali u pozadini vrlo važnu i društvu zazornu poruku oslobođenja zablude doživotnog vezivanja.

Kulturoskop Kinemaskop

Moderna i cinična eksploatacija zajednica

Piše: Nikolina Rafaj

Sachsovo "Ljeto u Brooklynu" prikazuje suprotstavljene interese duboko utkane u društvene strukture, dok "Akvarij" Mendonça Filha otvara direktne metafore korupcije u Brazilu.