Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Tijelo koje sputava i koje je sputano

Piše: Irena Borić

Umjesto stanovanju u domu i politikama koje reguliraju umorno tijelo, Marina Paulenka portretiranjem izbliza u seriji od 9 do 12 važnost daje stanovanju u ostarjelom tijelu.

Kulturoskop Kritika

Prostori zamagljenog postojanja

Piše: Bernard Koludrović

Izložba i prateći diskurzivni program festivala Moje, tvoje naše na temu transnacionalizama bavili su se mjestima društvenog, političkog i geo-klimatskog rastakanja granica.

Kulturoskop Kritika

Ozbiljno neozbiljna glazbena kontrakultura

Piše: Nina Čalopek

Izdanje Silvio Foretić. Transakcije/Transactions. 1968.-1979. donosi sjajne elektroakustičke fragmente koji se ipak ne uspijevaju etablirati i zaživjeti kroz svoju osakaćenost.

Kulturoskop Kritika

S onu stranu zajedničkog očaja

Piše: Ivana Đerđ-Dunđerović

Izložba X Pozicija Kristine Marić ocrtava umjetnički senzibilitet raskošan u paradoksu između ekstrovertiranog izvedbenog dijaloga i tankoćutnog unutrašnjeg monologa.

Kulturoskop Kritika

Glasovi s druge strane linije

Piše: Mila Pavićević

Ljudski glas Bojana Đorđeva gledatelja distancira od vlastitog tijela kao objekta žudnje u kazalištu, tjerajući ga da imaginira i proizvodi vlastiti, intimni materijal predstave.

Kulturoskop Kritika

Naličje reklamnog sna

Piše: Ivana Đerđ-Dunđerović

Izložba Amazing Moments rječito progovara o jazu šarene suvremene potrošačke iluzije i tuzi monokromne zbilje unutar hrvatskih zemljopisnih i egzistencijalnih parametara.

Kulturoskop Kritika

"Avangarda" u defanzivi

Piše: Una Bauer

Selektivan uvid u njujorške festivale Under the RadarCoil i American Realness ostavlja dojam da inovativno kazalište korača unatrag.&

Kulturoskop Kritika

Slušati trzaje utrobe riječi

Piše: Anamarija Žugić

Izvedba Sat pauk kiša Tivoli bewegen autora Damira Bartola Indoša neodoljivo provocira pitanje što je, prije svega, konkretna poezija ekstremnom, muzičkom i kazalištu.

Kulturoskop Kritika

Čija je kuća u kojoj boravi ples?

Piše: Anamarija Žugić

Ferlinov Tartuffe suptilan je i razborit podsjetnik na tartifovski grabež kakav se događa u priči o autonomiji Zagrebačkoga plesnoga centra i zagrebačke plesne scene uopće.

Kulturoskop Kritika

Tradicija u otporu distopiji

Piše: Bernard Koludrović

Distopijski sadržaj izložbe Oprema za preživljavanje u antropocenu Maje Smrekar upućuje na odgovornost vladajuće ekonomske za globalnu ekološku devastaciju.

Kulturoskop Kritika

Nepredvidiva moć imena

Piše: Lovro Japundžić

Izložba Janez Janša® i popratni simpozij What's in a Name ponudili su pregled dosadašnjeg rada Janeza Janše i otvorili dijalog o daljnjim smjerovima njegovog kretanja.

Kulturoskop Kritika

Sanjaju li umjetnici elektroničke knjige?

Piše: Irena Borić

Izložba Prostori, priče, geografije ili (Ne)mogućnost jedne knjige Ane Bilankov predstavlja akt samostalnog stvaranja uskraćenog javnog prostora za umjetnički rad.