Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Slojevita duhovitost draga

Piše: Hana Sirovica

Četvrti Dragram pokazao je da su domaće izvođačice iz House of Flamingo razradile i usavršile svoj nastup te da publika sve više uvažava drag kao izvedbeni oblik.

Kulturoskop Kritika

Ograničenja i obećanja stilske hibridnosti

Piše: Domagoj Kučinić

Pored nedostataka prostora u kojem se održao, koncert alternativnog ansambla Mimika u zagrebačkom KSET-u ukazao je na nedorečenosti, ali i potencijal autorske glazbe koju sastav izvodi.

Kulturoskop Kritika

Melankolični glazbeni tragovi

Piše: Barbara Gregov

Nastup američke glazbenice i producentice Laurel Halo u zagrebačkoj Močvari pokazao je da apstraktna eksperimentalna glazba može intrigirati i u klupskom kontekstu.

Kulturoskop Kritika

Viskozno i sivo ili vunasto i ultraljubičasto?

Piše: Irena Borić

Izložba Nevidljivo koje nas okružuje vizualno je impresivna, ali važniji je njen haptički aspekt koji omogućava praktično poimanje znanstvenih i umjetničkih eksperimenata.

Kulturoskop Kritika

Odzvanjajući smijeh

Piše: Bernard Koludrović

Osmo izdanje Zoom festivala predstavilo je riječkoj publici nove izvedbene prakse – ne toliko revolucionarne, koliko osvježavajuće u lokalnoj kulturnoj ponudi.

Kulturoskop Kritika

Stranputice prema novom

Piše: Anamarija Žugić

Uza svu neujednačenost izvedbenog programa, ovogodišnji je Ganz novi festival ipak otvorio relevantna pitanja o razvoju inovativnih kazališnih poetika.

Kulturoskop Kritika

Maslac umjesto mlijeka

Piše: Bernard Koludrović

Ne samo što su performansi u kustoskom konceptu Marka Markovića bili hommage Gotovčevoj ostavštini, oni su u prostorima novog riječkog kulturnog središta dobili odgovarajući sloj značenja.

Kulturoskop Kritika

Slojevi zaborava

Piše: Ivana Pejić

Minuciozno gradeći sliku društveno-političkog konteksta svoje teme, izložba Autocesta Davora Konjikušića u potpunosti nadilazi fotografsku fetišizaciju propadajućih prostora.

Kulturoskop Kritika

Jeza svakodnevnog pristanka na tragediju

Piše: Ana Gospić Županović

Othello Teatra Verrdi i Zlatka Pakovića svojevrsna je obdukcijska seansa koja precizno podsjeća kako je privatno ili individualno neodvojivo od javnog, kolektivnog.

Kulturoskop Kritika

Bijeg od reprezentacije

Piše: Ivana Slunjski

Imaginativni prostor preduvjet je nastanka novoga sustava vrijednosti i novih autonomija plesa, što je i jedna od preokupacija nereprezentacijske poetike Ivane Rončević.

Kulturoskop Kritika

Intenzivni osjetilni kontrasti

Piše: Anja Tomljenović

Izložba Kamen pada tamo gdje ga baciš kustoskog kolektiva Kulturfolger i Brighama Bakera umjetnički izazovno i zahtjevno kolažira prirodne i artificijelne elemente.

Kulturoskop Kritika

Ja, Poduzeće!

Piše: Bernard Koludrović

Kroz JLM Inc., Jennifer Lyn Morone ukazuje na mogući smjer razvoja korporativnog prava koji će postupno ukidati koncept ljudskih prava kakav danas poznajemo.