Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Odrastanje, odustajanje, odumiranje

Piše: Igor Ružić

Iako konkretno upisana u vrijeme i prostor, predstava (Pret)posljednja panda ili statika događa se (i) u svevremenu, i u tome je njezina ljepota ali i užas.

Kulturoskop Kritika

Ispod i iznad slojeva buke

Piše: Ivna Franić

U Zagrebu je, u zajedničkoj organizaciji Explicit Musica i Žednog uha, nastupio australski skladatelj i multiinstrumentalist Oren Ambarchi.

Kulturoskop Kritika

Konfuzija postava i koncepta

Piše: Lana Beović

Izložbom Imageination u splitskom MKC-u pokušalo se mnogo reći, no na putu iz teorije u praksu veliki se dio toga izgubio.

Kulturoskop Kritika

Pogurati stvari naprijed

Piše: Ivna Franić

Treće izdanje Izloga suvremenog zvuka u četiri je dana pružilo solidan pregled područja koje pokriva.

Kulturoskop Kritika

Radikalne nove tendencije

Piše: Ivna Franić

Pod geslom redefiniranja umjetnosti, austrijski Donaufestival ne nudi toliko gotova rješenja koliko solidne temelje za nove smjerove istraživanja suvremenih praksi.

Kulturoskop Kritika

Čudnovata selektorska strategija

Piše: Neven Svilar

Najviše pažnje i publiciteta na ovogodišnjem Biennalu dobili su stara Papandopulova opera te finale Soap opere što ukazuje na krizu identiteta ove manifestacije.

Kulturoskop Kritika

TV pobuna za piliće

Piše: Igor Ružić

#radninaslovantigona Renate Carole Gatice u ZKM-u ima kvalitetu dostojnu repertoara kazališta koje želi nešto više od zabave ili nostalgije.

Kulturoskop Kritika

Vizije eklektičnosti

Piše: Ivna Franić

Resonate Live nije dosegao ambicije prezentiranja naprednijih tendencija u suvremenoj glazbi, no pružio je nekoliko nastupa izvođača kakve inače ne bismo imali priliku gledati u regiji.

Kulturoskop Kritika

Potencijali šašavosti

Piše: Una Bauer

We’re in this together primjer je afirmativnog humora, koji nije sterilno zakočen u nadrogiranom optimizmu, nego mirno podnosi svoju egzistencijalnu težinu.

Kulturoskop Kritika

Zavodljive obmane prošlih vremena

Piše: Bojan Krištofić

Izložba Osamdesete - slatka dekadencija postmoderne više predstavlja vrhunac "retromanije" za osamdesetima nego njezinu kritičku dekonstrukciju.

Kulturoskop Kritika

Ljepota korisnog

Piše: Tihana Bertek

Alternativna povijest na koju arhiv Arte Útil upućuje nije toliko povijest korištenja umjetnosti kao alata, koliko povijest manjkavih sustava u kojima je upotreba takvih alata nužna.

Kulturoskop Kritika

Pop-zakovica spektakla i didaktike

Piše: Igor Ružić

András Urbán u Životinjskoj farmi pridržavao se predloška s više ili manje vještim iskakanjima, i dobio predstavu koja funkcionira kao Moebiusova traka vječnog vraćanja istog.