Aktivni naratori svojih sudbina | kulturpunkt

Vijesti Film

<

Aktivni naratori svojih sudbina

Ovogodišnji Human Rights Film Festival donosi izbjegličke priče iz različitih aspekata, ali i druge teme jednakosti i tolerancije.

Piše: Martina Domladovac

Philippe Garrel, In the Shadow of Women, 2015.

Trinaesti Human Rights Film Festival održava se od 7. do 13. prosinca u Zagrebu i Rijeci. Organizatori Multimedijalni institut i Udruženje za razvoj kulture (URK) ove godine na festivalu surađuju s partnerima Filmaktivom, Restartom i WHW-om. Human Rights Film Festival pokrenut je 2002. godine s ciljem unapređenja vidljivosti raznih tema s područja ljudskih prava u mediju filma, te svake godine u Zagrebu i Rijeci donosi program igranih i dokumentarnih filmova koji promoviraju otvorenost, multikulturalnost, toleranciju i slobodu izbora. Ovogodišnjom selekcijom očekivano dominiraju filmovi koji u nekom svom segmentu dotiču pitanja izbjeglištva i migracija, kao i različitih izazova koje one sa sobom nose.

Jedan od njih je i dokumentarni film Seana McAllistera, A Syrian Love Story, koji prati odnose unutar jedne obitelji u vrijeme sirijskog sloma. McAllister stavlja naglasak na odnos između supružnika Ragdhe Hassan, sirijske lijeve aktivistice protiv Assadova režima i Amera Douada, palestinskog aktivista. Kroz prikaz njihova braka, utjecaja koji na njega ima Ragdhedin boravak u zatvoru i kasnije izbjeglištvo u Parizu, te potrage dvoje aktivista za vlastitim identitetom, redatelj nam donosi priču u kojoj izbjeglice nisu samo pasivni recepijenti naše sućuti, nego aktivni, ljutiti naratori svojih vlastitih sudbina.

Iz posve drugog kuta izbjegličku krizu dotiče film Lampedusa in Winter, koji prikazuje vrlo popularnu temu talijanskog otoka u Sredozemlju na kojem se nalazi jedan od najvećih prihvatnih centara za izbjeglice i imigrante u Europi. Film Jakoba Brossmanna koncentrira se na stanovnike Lampeduse, naglašavajući njihove konflikte i rasprave u trenutku kada su protiv svoje volje suočeni sa zakonima i regulacijama, s jedne, i svoje humanosti, s druge strane. 

The Pearl Button, film čileanskog redatelja Patricija Guzmana, bavi se drugim aspektom ugroženosti ljudi i prirode. Na izrazito poetičan, ali snažan način kroz prizmu "vode" povlači važna pitanja tragične povijesti njegove zemlje, od živućih članova domicilnih "vodenih plemena" Patagonije, do žrtava Pinochetova režima 1970-tih, čija su tijela bacana u more. Berlin Review film je proglasio "briljantnom formom dokumentarne umjetnosti".

Osim dokumentarnih formi koji možda na najlakši način prenose problematiku borbe za jednakost i ljudska prava, festival donosi i nekoliko igranih filmova, među kojima je i In the Shadow of Women, redatelja Philippa Garrela. Priča o filmskom redatelju i ljubavnom trokutu kojeg je dio, svoje mjesto na festivalu zaslužila je kritikom samoapsorbirajućeg muškog ega, te prikazom žene nezavisnog uma i tijela, koji se rijetko može vidjeti u filmovima muških redatelja.

Osim spomenutih, festival donosi i brojne druge filmove koji obrađuju teme tolerancije i uključenosti iz cijelog svijeta, a detaljan program potražite ovdjeProgram festivala odvijet će se u prostorima Kina Europe, Kino Tuškanca i Dokukina u Zagrebu, te Art-kina Croatia u Rijeci.

Objavio/la martina [at] kulturpunkt.hr 20.11.2015

VEZANE VIJESTI

Prava za koja nismo znali da ih imamo

Piše: Ante Zlatko Stolica

Iza nas je dvanaesto izdanje Human Rights Film Festivala u organizaciji Multimedijalnog instituta i Udruženja za razvoj kulture URK.

Autorski i angažirano

Dvanaesti put zaredom Human Rights Film Festival (HRFF) poticat će javnost na razmišljanje i djelovanje.

Moć slučajnosti

Dokumentarni film 1989 nudi uvid u političku igru koja je dovela do kolapsa Željezne zavjese i simultano će biti prikazan u više od 15 europskih gradova.