Najave Izložba
Bilješke o PMS-u
Na izložbi u Galeriji VN Jelena Jureša predstavlja se dvokanalnom videoinstalacijom te video rekonstrukcijom privatnog arhivskog snimka.
"PMS isto kao i druge fiziološke i biološke “datosti” nakon suvremenih feminističkih analiza ne možemo više sagledavati ispuštajući iz vida njegov karakter društveno-ekonomskog simptoma očekivanja, pratećih pritisaka i radnih funkcija koje žene trebaju ostvariti, ispuniti i izvršiti uslijed uloge koja im je dodijeljena u proizvodnom sustavu zasnovanom na ekonomskoj eksploataciji", navodi u popratnom tekstu izložbe Tamara Đorđević.
Na izložbi u Galeriji VN bit će predstavljena dvokanalna videoinstalacija Bilješke o PMS-u (2012) koja prikazuje priču o dvije žene u različitim danima menstrualnog ciklusa, ujedno prateći njihove promjene raspoloženja i različita psihološka stanja, te video ANAtomija (2012), rekonstrukcija privatnog arhivskog snimka Jelene Jureše. Kao sedamnaestogodišnjakinja Jureša je bolovala od anoreksije i zbog nemogućnosti da svoju mršavost sagleda zamolila je da bude snimljena videokamerom, smatrajući da će joj medijski posredovana slika omogućiti da sagleda svoje tijelo kao mršavo.
Izložba će biti otvorena u utorak, 7. svibnja u 19 sati, a ostaje otvorena do 24. svibnja.
Jelena Jureša (Novi Sad, 1974.) završila je studij na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Izlagala je na samostalnim i skupnim izložbama u Srbiji, Austriji, Hrvatskoj, BiH, Sloveniji, Grčkoj, Italiji, Francuskoj, SAD-u. Boravila je na umjetničkim rezidencijama u Parizu 2004. i 2005. godine. Njezino vizualno istraživanje oslanja se na ispitivanje reprezentacijskih (ne)moći slike: fokus njenog rada portret je u najširem smislu, putem kojega ispituje odnos promatrača i promatranog kroz ponuđenu mogućnost razumijevanja portretiranog subjekta i problematiziranja pitanja što slika govori, a što ne. Jureša u središte svog umjetničkog koncepta stavlja pitanja rodnog, socijalnog, klasnog i svakog mogućeg identiteta. Fotografska slika je polazište njezinog kreativnog promišljanja drugosti, bilo da se radi o mediju fotografije, videa ili o audiovizualnoj instalaciji.