Biografski, poetski, društveni elementi | kulturpunkt

Najave Izložba

<

Biografski, poetski, društveni elementi

Granidbeni članci dugogodišnje vizualne prakse Erica del Castilla prvenstveno se vrte oko kolaža, društvenih mijena i metodološkog principa vlastite linearnosti.

13.10.2016 - 23.10.2016 , Zagreb - Galerija PM (HDLU)
  • A
  • +
  • -

"Ekvatorijalni pejzaž. Svojevrsna linija razgraničenja između mene i svijeta. Dogovorni polutnik-pogled prema i na. Geopolitika podjele, svjedočenje o geografijama nejednakosti. Čisti ratio. Kolaž. Spajanje spojivih i nespojivih fragmenata i elemenata. Digitalni kolaž. Lako dohvatljiv kompendij ideja i prikaza. Slobodna cirkulacija, prisvajanje, montaža i novi život, Preživljavanje u slici i izvan nje. Linija. Osnovni element forme. Zamišljena granica između dva volumena, dvije plohe. Zakrivljena, ravna, isprekidana, ovisno kutu gledanja. Određuje dinamiku prikaza, u ovom slučaju postojana i samostalna, nositelj motiva i sadržaja. Krug. Kontekst prihvata. Galerija. Podržava učestalo ponavljanje, repriziranje i nebrojene, nove vizualne kombinatorike. Pristaje kolažu kao elementu, a dobro se stapa i s muralnom tehnikom prikaza.

Mural, u kontaktu s kružnom plohom. Zazivanje pogleda u svojoj sveobuhvatnosti; psihološkoj, društvenoj, senzornoj. Karakterizira ga jasnoća komunikacije informacije, direktno prepoznatljiv prizor. Može se uobličiti u interijeru, ali pristaje i eksterijeru. Još od davnih dana njime muzej postaje naša ulica, a ulica naš muzej. Po uvjerenju marksist, po prirodi političan i angažiran, odr(a)žava zajednicu/e kroz društveno aktualne teme, svakodnevne iskaze i prizore van hijerarhije, dominacije. Nerijetko ga povezujemo uz meksičku školu muralizma, umjetničkog pokreta prisutnog u Meksiku između 1920-ih i 60-ih, koji je vidno utjecao na moderno zidno slikarstvo u svijetu.

Za Erica del Castilla svi su ovi pojmovni elementi granidbeni članci dugogodišnje vizualne prakse koja se prvenstveno vrti oko kolaža, društvenih mijena, ali i vječnog metodološkog principa "vlastite" linearnosti; biografske, poetske, ali i društvene. Koristeći aktualnu medijsku ikonografiju i realistički prijenos kao reprezentacijsku bazu, ovaj suvremenoumjetnički seizmograf gradi prikaze, koji za gledatelja mogu predstavljati svojevrsni déjà-vu. Jer, sve smo mi to dijelom već negdje vidjeli, da li u dnevnom tisku, na internet portalima ili TV vijestima. Vidno potresen i ljut, del Castillo ide korak dalje poantirajući ikonografsko okruženje jedne vizualne inkubacije današnjice. I sve dok se (o)krećemo izložbenim postavom Ekvatorijalnih pejzaža nad nama se manifestno nadvijaju i dreče slikovni fantomi paralelnih realnosti društvenih nejednakosti i geopolitičke svireposti. Pejzaž, ogled vlastite distance i vječne opozicije, motiv za suosjećanje, a možda i neku buduću građansku hrabrost?", zapisala je o izložbi kustosica Ivana Meštrov.

Otvorenje izložbe Erica del Castilla Ekvatorijalni pejzaži najavljeno je za 13. listopada u 19 sati u Galeriji PM.

Eric del Castillo rođen je 1962. u Mexico Cityju. Nakon studija filma i slikarstva, svoju umjetničku karijeru započeo je 1986. služeći se tehnikom kolaža, aproprijacije i remixa. Iako se u osamdesetima prvenstveno bavio performansom, intervencijama na objektima te instalacijama, kroz cijeli njegov rad proteže se kolaž, i to ne samo kao najvažnija umjetnička tehnika već nadasve kao način promišljanja i djelovanja. Godine 1995. sudjelovao je u programu Razmjene umjetničkih razidencija SAD (NEA) i Meksika (FONCA), a 1996. boravio je na rezidenciji u Headlands Center for the Arts, SAD. Od 1987. izlagao je na 15 samostalnih izložbi od kojih izdvajamo: Riot!, Salon Galić, HULU Split, 2016. Scherzo Vol. 2, Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb, 2014. Scherzo, Galerija Meštrović, Split, 2013. Abductions, Instituto Cultural Mexicano, San Antonio, SAD, 1998.

Sudjelovao je i na velikom broju grupnih izložbi, između ostalog: Anthologie der Kunst, Bundeskunsthalle, Bonn, Akademie der Kunste, Berlin, 2005. i Zentrum fur Medienkunst, Karlsruhe 2004. Open House, Headlands Center for the Arts, San Francisco, SAD, 1996. Telling Stories/Telling Tales, The Banff Centre for the Arts. Alberta, Kanada 1995. Small Worlds, Galería del Progreso, Madrid, Španjolska 1993. Collage of the 20th Century, Museo Centro Cultural Arte Contemporáneo A.C., Mexico City, 1993. Živi i radi u Splitu.

Izložba je otvorena do 23. listopada.

Objavio/la matija [at] kulturpunkt.hr 11.10.2016