Drama na Trešnjevci | kulturpunkt

Drama na Trešnjevci

Na trodnevnom događanju posvećenom dramskom tekstu New Stages: Stage Readings, u KunstTeatru će biti predstavljeno pet novih radova mladih autorica i autora.

Pripremio: Matko Vlahović

Foto: Goethe Institut/Facebook

  • A
  • +
  • -

"Što je to dramski tekst? Gdje nas sve može odnijeti eksperimentiranje u dramskom pismu i je li ono jedan od bitnih faktora razvoja kazališne umjetnosti? Postoji li jasna razlika između dramskog teksta i teksta izvedbe?" – ovo su samo neke od tema okruglog stola u KunstTeatru  na zagrebačkoj Trešnjevci kojim će započeti trodnevno događanje New Stages: Stage Readings u sklopu kojeg Goethe-Institut, Savez scenarista i pisaca izvedbenih djela – SPID i KunstTeatar predstavljaju pet novih dramskih tekstova Lucije Klarić, Ivane Vuković, Ane Perčinlić, Anite Čeko i Filipa Jurjevića. Tekstovi su nastali tijekom višemjesečne radionice pod mentorstvom dramskog pisca i spidovca Ivora Martinića, u sklopu višegodišnjeg regionalnog projekta Goethe-Instituta pod nazivom New Stages Southeast. U hibridnoj formi scenskog čitanja i razgovora s dramskim piscem publika će dobiti priliku upoznati svaki tekst i njegovu_og autoricu_a, kao i dobiti uvid u autoričin_ov stvaralački proces. Scenska čitanja režiraju mladi redatelji i redateljice Ivan Planinić, Kristina Grubiša, Patrik Sečen, Nika Bokić i Ivan Penović, a autori_ce tekstova međusobno su jedni drugima dramaturzi_ginje.

U svom radu s autoricama i autorima Ivor Martinić  kaže kako je kroz proces mentoriranje pokušao "poticati autentičnost, tvrdoglavost u traženju vlastite estetike, te iznova poticati motivaciju (...). Kroz godinu dana nastale su različite drame koje ove autorice i autore predstavlja u najboljem svijetlu, kroz teme koje su im bliske i stil pisanja koji je samo njihov".

Tako tekst 35 kvadrata ili Nigdjezemska Lucije Klarić govori o generaciji na prijelazu milenija, o onima koji su zapeli između, koji nikad nisu bili djeca, ali nikad nisu ni odrasli. Drama Možeš biti sve što želiš Ivane Vuković mapira naoko nasumična ženska iskustva, pitajući se može li ženski glas ispričati žensku priču, a da ona ne bude zanemarena baš zato što je ''ženska''.  Ana Perčinlić  u drami Opsada kule od bjelokosti govori o tri žene, medicinske sestre, koje na putu za razgovor za posao u Irskoj sagledavaju svoj život i razloge za emigraciju, istodobno istražujući neumoljivu poveznicu između društvenog sraza i osobnog razrješenja. O svom tekstu Daleko je Kandahar Anita Čeko kaže: "Ovo je tekst u kojem sam ušla u neke meni važne teme koje sam dugo vukla za sobom, a koje se kovitlaju unutar jedne obitelji. Stvari koje su se otvorile nastavljam dalje istraživati i u nekim drugim formama i novim tekstovima". Tekst kuća, autora Filipa Jurjevića, bavi se naslijeđenim traumama i traženjem odgovora na pitanja: kako procesuirati traumu; kako ne postati još jedna karika u lancu? Eksperiment u kontroliranim uvjetima s naglaskom na promatranje učinkovitosti inercije naspram akcije.

Raspored događanja i detalje možete pronaći ovdje.

Objavio/la matko [at] kulturpunkt.hr 30.08.2022

VEZANE VIJESTI

Svi smo uigrani i nema prostora za novosti

Piše: Ana Dragozet

Dokumentaristički motivi utkani u izvedbu Memorija (svijeta) je puna predstavljaju sliku trenutnosti i sveopće izgubljenosti u bunilu medijskog bombardiranja.

Ne/tragom izvedbene godine

Piše: Ana Fazekaš
Izlazeći iz sjene uklete 2020., ova je izvedbena godina bila obilježena opreznim optimizmom, osjećajem strepnje, ali i spoznajom da na toj našoj izudaranoj sceni još uvijek ima magije.

Bajka o tjeskobi "odrastanja"

Piše: Ana Fazekaš

Predstava Marta i sedam strahova, nastala u suradnji KunstTeatra i inicijative BoliMe, potiče na prijeko potreban razgovor o bolnim temama mentalnog zdravlja mladih.