Europsko plesno kazalište i ideja neutralnosti | kulturpunkt

Najave Predavanje

<

Europsko plesno kazalište i ideja neutralnosti

Predavanje Une Bauer će se baviti konceptom neutralnosti u radovima europskih koreografa 90-ih i 00-ih.

18.05.2011 , Zagreb - net.kulturni klub mama
Ključna je, pritom, Barthesova definicija neutralnosti kao strukturalnog termina – radi se o onome što, zbunjujući paradigmatsku, opozicijsku strukturu značenja, teži suspenziji konfliktualne baze diskursa. 

Kroz radove Jérômea Bela, koncept neutralnosti uveden je kao općenita ideja, sa svojim inherentnim problemom. Problem nije u tome što ovaj ili onaj element koji Bel izabire ne može biti percipiran kao neutralan, već u tome što "neutralno" odnosno "nulti stupanj" nikada ne može biti dovoljno neutralan, dovoljno nulti. Zanima me također, kaže Bauer, i ideja "neutralizacije" u odnosu na koncept sebstva u radovima Thomasa Lehmena, gdje "It is not I or you who lives: 'one (une vie) lives in us" (P. Hallward). U predstavama Raimunda Hoghea, stanje neutralnosti proizlazi iz napetosti recipročnog samo-prepoznavanja u kojem narcizam nadilazi ono puko osobno. Brisane poruke BADco., smještaju logiku odvijanja predstave u zahuktale mehanizme same predstave, stvarajući dojam "nevidljive ruke koja sve pokreće" i istovremeno svijest o tome da nevidljive ruke nema, odnosno da je ona imanentna.

Una Bauer je doktorirala na postdiplomskom studiju kazališta, plesa i performansa na Queen Mary, University of London za koji je dobila punu stipendiju zamjenika rektora londonskog sveučilišta. Tamo je i predavala tri kolegija: London, kultura, izvedba; Plesno kazalište i Režijsko kazalište. Diplomirala je komparativnu književnost i filozofiju u Zagrebu. Plesne i kazališne kritike objavljivane su joj u raznim hrvatskim, slovenskim, talijanskim i britanskim časopisima, web portalima i na radiju. Bila je dramaturg i izvođač u Čovjeku vuku D. B. Indoša i ko-koreograf i izvođač predstave raster/koža/val Grupne gravitacije. Zajedno s Thomasom Lehmenom, vodila je izvedbenu radionicu u sklopu festivala Schwere Reiter (2008) u Münchenu. Bila je koordinator programa panela PSi konferencije u Zagrebu 2009. i koordinator PSi follow-upa u Rijeci 2010. Zajedno s Marinom Blaževićem, uredila je PSi15 DVD, objavljen uz ljetni broj 2010. Performance Researcha. Bila je pomoćnica urednika Contemporary Theatre Review (Routledge) od 2006. do 2009. Od 2003. do 2006. bila je voditeljica ureda Centra za dramsku umjetnost (CDU) i asistent za izvedbeni program. Zajedno s Nicholasom Ridoutom, trenutno radi na pokretanju web portala playground posvećenog europskom kazalištu.

Predavanje Europsko plesno kazalište 90-ih i 00-ih i ideja neutralnosti će se održati u srijedu, 18. svibnja u 19 sati, u net.kulturnom klubu mama

 

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 17.05.2011