Fantast, sanjar, razbijač, kritičar | kulturpunkt

Vijesti Muzika

<

Fantast, sanjar, razbijač, kritičar

Branimir Slijepčević snimio je dvodijelnu radijsku emisiju o osebujnom i začudnom pjesničkom i glazbenom opusu Francija Blaškovića, vođe Gori Ussi Winnetoua i Lige za boj protiv turizma.

Piše: Matija Mrakovčić

FOTO: Lasta Slaviček

  • A
  • +
  • -

"To je tvorac kulturalnog oslobođenja, ne samo muzičkog i estradnog prostora, ne samo Istre i Hrvatske i Jugoslavije. Jedan od fantasta, sanjara, razbijača, kritičara, i dosljedno tome on razara sve, naprosto, pa čak i sebe samog jer je dosljedan toj svojoj liniji turbo cattolico, peste balcanica, balkanska kuga, katoličko - što već".

"Franci Blašković rođen je kao Franjo. Unatoč tome nije postao otac domovine, vođa nacije i vrhovnik oružanih snaga nego otac dviju međunarodno priznatih kćeri, vođa grupe Gori Ussi Winnetou i vrhovnik Lige za boj protiv turizma", zapisao je Predrag Lucić u uvodniku jednog davnog intervjua s početaka samostalnog Feral Tribunea. Od tada je Franci Blašković objavio desetke albuma i jedva koji intervju. 

Franci ne daje intervjue stoga je Branimir Slijepčević za Audio.doc, dokumentarnu "radionicu za koncentrirano slušanje" Trećeg programa Hrvatskog radija, okupio ljude s kojima je blisko surađivao i s kojima je snimio neke od svoja osamdeset i tri albuma. O osebujnom i začudnom pjesničkom i glazbenom opusu za koji Blašković sam kaže da se bavi frustracijom, a ne kreacijom i koji, ne samo autorskim voljom, izmiče širokoj medijskoj pažnji, govore Marko Brecelj, Milan Rakovac, Drago Orlić, Branko Lučić i Predrag Lucić.

"Novinari i novinarke, rekao je pokojni Saša Marković, čini mu se da su novinari najslabija vrsta ljudi koju zna. Otkad sam to izjavio u Mariboru novinari me više ne jebu. Ali mislim da je to istina, pogotovo u ovim uslovima gdje su novinari marginalizirani, zapravo se vidi da mediji rade za interes vlasnika medija, ne za bolje sutra, bolje jučer ili danas, već za bolji dobitak i interes vlasnika medija koje savršeno ne interesuju ni oštri ni promućurni novinari već samo da slušaju, da napune prostor novina. Što se medija tiče, imamo raspadnu, ugnjilenu situaciju koja je jasna svima", opisao je u svom stilu Marko Brecelj razloge zašto misli da Franci ne staje pred novinarske mikrofone.

Ipak, Blašković je Slijepčeviću dopustio da na parkiralištu Društvenog centra Rojc, sjedeći u autu, snimi nekoliko misli o ljudima s kojima je surađivao. U drugom nastavku dokumentarne emisije Franci govori o drugu Đermanu Senjanoviću. Također, saznajemo tko su bile Maria Pasquinelli, Giusepina Martinuzzi i Patricija Konzulić te tko je Šjora Špija

"Franci je otišao mnogo dalje od Buldožera, Idola, Prljavog kazališta, Disciplin A Kitschme, njegova je polifonija, a osobito njegov direktno angažirani stih, provokativan, bestijalan, sarkastičan, otišao ne korak dalje od velikih zvijezda jugoslavenskog i hrvatskog rocka već korak dalje od Woodstocka od kojeg je i nastao. To je jedna Jamajka na Balkanu, ako baš hoću neke paralele, metafore vući. To je jedno oslobođenje - autorsko, pjesničko i muzičko koje je zapravo čudo. Producirao je bezbroj pjesama koje su itekako i danas u ušima i mladih generacija, sad se već pomalo gubi njegova prisutnost, što je velika šteta", rekao je Milan Rakovac.

Urednica je ciklusa Ljubica Letinić, a Audio.doc se emitira srijedom u 14 sati na Trećem programu Hrvatskog radija.

Objavio/la matija [at] kulturpunkt.hr 08.02.2016

VEZANE VIJESTI

VIDEO: Razgovor s Markom Breceljem

Razgovarala: Matija Mrakovčić
Meki terorizam proizlazi iz svijesti da ukrasna umjetnost ne vrijedi ništa, da vrijedi jedino agitacijska umjetnost u prostoru koji je postao otporan na bilo kakvu agitaciju.

Rokerski cabaret

U Rijeci će nastupiti Gori Ussi Winnetou - neformalna cabaret rock grupa iz Pule.

Na emigraciju u Dalmaciju

Prva Prijateljska ofenziva Marka Brecelja na Republiku Hrvatsku dogodit će se u Rijeci, Zadru i Splitu, a možda i u Puli.