Impresivni sonični pejzaži | kulturpunkt

Vijesti Muzika

<

Impresivni sonični pejzaži

Tim Hecker, glazbenik i kompozitor koji se posljednjih godina ustoličio kao jedno od ključnih imena suvremene eksperimentalne glazbe, nastupa u Zagrebu.

Piše: Vatroslav Miloš

Pomalo nenametljivo, ali ne i sramežiljivo, Zagreb posljednjih petnaestak godina intenzivno njeguje veze sa suvremenim strujanjima u eksperimentalnoj, ambijentalnoj i elektroničkoj glazbi, s čime ponešto ima i tradicija osluškivanja naslijeđena od Muzičkog bijenala. Veze tu moguće i ne prestaju ali, infrastrukturno, ovdje najčešće govorimo o entuzijazmu malih promotora i organizacija s nezavisne kulturne scene, kao i glazbi koja tek ima dobiti značajniju akademsku recepciju. 

Ljudi okupljeni oko programa Explicit Music zagrebačkog Multimedijalnog instituta, Muzičkog salona Studentskog centra, Žednog uha, uz relevenatne priloge mlađe generacije okupljene oko Žive muzike, KSET-ovog Zavoda za eksperimentalni zvuk te KONTEJNER-ovog Sound Art Inkubatora, zaslužni su što smo posljednjih godina, često i u suradnji upravo s MBZ-om, imali priliku vidjeti nastupe, primjerice, Davida Grubbsa, Orena Ambarchija, Christiana Fennesza, Bena Frosta, Ikue Mori, Vladislava Delayja, Bruce McClurea, Pansonic

Tim Hecker u Zagreb stiže zajedničkim angažmanom Multimedijalnog instituta, Žednog uha i Žive muzike. Hecker je, kao što je Ivna Franić zapisala u kritici njegovog posljednjeg albuma Love Streams, "autor koji ne posustaje u eksperimentu i gotovo svakim novim izdanjem doprinosi vitalnosti žanra". S doktoratom s prestižnog McGilla, u kojemu je istraživao povijest zvuka u javnom prostoru, na kojemu je radio od albuma Ravedeath, 1972 i kojega je obranio netom po izlasku albuma Virgins, Hecker je trenutno jedno od zasluženo eksponiranijih imena u suvremenoj glazbi. 

Ravedeath, 1972, ploča na kojoj se terenske snimke, magnetofonske trake, dronovi, orgulje, gitare i klaviri stapaju u impresivan, gotovo neprekidan melankoličan sonični pejzaž, smatra se njegovim prijelomnim radom, a snimljen je na Islandu s spomenutim Benom Frostom. Postava je ponešto proširena za sljedeći album, hvaljeni Virgins iz 2013. godine, pa se Heckeru, uz već standarnog Frosta, priključuju islandski muzičar Grímur Helgason i cijenjena kanadska skladateljica i izvođačica Kara-Lis Coverdale. Uz Jóhanna Jóhannssona - uglednog filmskog kompozitora, stalnog suradnika Denisa Villeneuvea i potpisnika originalne glazbe za sjajnu islandsku kriminalističku seriju Ófærð (Trapped) - ista je to ekipa koja je snimila i njegov posljednji album, Love Streams.

"Glazba crkvenih korijena vjerojatno nije slučajno odabrana; povezujući je s aktualnim dosezima umjetne inteligencije u glazbenoj produkciji, Hecker supostavlja duhovno mehaničkom dokazujući da to dvoje nije nužno u odnosu suprotnosti", piše Franić i dodaje: "Barem u slučaju Love Streams, taj je spoj rezultirao toplinom kakva ne zrači iz zasebnih elemenata, propitujući ionako diskutabilne diskurzivne opreke kao što su digitalno nasuprot organskom ili učeno, ‘akademsko’ nasuprot emotivnom, ‘umjetničkom’.

Koncert Tima Heckerta održat će se u ponedjeljak, 26. rujna u zagrebačkom klubu Močvara, dan ranije prije nastupa u Kinu Šiška u Ljubljani. Ulaznice će do 10. rujna stajati 55 kuna, nakon tog datuma prodavat će se po 65 kuna, a na ulazu će biti 80 kuna. 

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 05.09.2016

VEZANE VIJESTI

Tekuće rekonstrukcije

Piše: Ivna Franić

Love Streams, novi album Tima Heckera, ambijentalni je album koji nije prikladno slušati tek za pozadinski ugođaj.

Osluškujući ništa

Piše: Vatroslav Miloš

Rad Lawrencea Englisha, Approaching Nothing, svojevrstan je nastavak, sonični odgovor na rad Presque Rien n° 1 kompozitora Luca Ferrarija iz 1967. godine.

Ponovno čitanje Mahlera

Piše: Vatroslav Miloš
Austrijski eksperimentalni glazbenik Christian Fennesz zajedno će s Cantus Ansamblom i sopranisticom Ivanom Lazar te pod ravnanjem Ivana Josipa Skendera izvesti 4. simfoniju Gustava Mahlera.