Ispruži se | kulturpunkt

Kulturoskop Kritika

<

Ispruži se

Predstave koje hoće biti "interaktivne" su uglavnom eksces u uobičajenoj teatarskoj produkciji. Ta apriorna ekscesna pozicija stvara dodatne zahtjeve za izuzetnošću jer paradoksalno, nagovje

Una Bauer

U predstavi John Jasperse Company, izvedenoj drugog dana Eurokaza, situacija u kojoj nas se izmješta iz pozicije gledatelja koji sjedi i "promatra" u poziciju ležećeg gledatelja koji "doživljava" i donekle, sudjeluje, ako ničim drugim, onda kao dio scenografije, ostaje eksces sam po sebi, koji privlači pažnju uglavnom na tu činjenicu. Dok se svi prošetasmo u posebnim bijelim frotirnim papučama i ponamještasmo po prozirnim luftićima za plažu, konceptualno je prošlo već pola predstave. Problem je u tome što se percepcija predstave zapravo vrlo malo mijenja s promjenom položaja gledatelja i dojam statičnosti ostaje, neovisno o tome dahće li mi netko za vrat ili ga gledam kako nekom drugom dahće za vrat. Tome je tako prvenstveno zato jer plesni materijal nije osobito zanimljiv, niti se promjena percepcije na bilo koji način reflektira ili ojačava u plesnom materijalu. Drugim riječima, ono što oni rade nije promišljeno stopljeno s idejom o promjeni percepcije: to što ih mi gledamo ležećki ne dodaje niti ne oduzima ništa posebno njihovim kretnjama ni dramaturgiji predstave, za razliku od recimo, predstave Sand Table Meg Stuart prikazane na jednom ovostoljetnom Tjednu suvremenog plesa ili Tajne službe Felixa Ruckerta s 18. Eurokaza u kojima je promjena položaja percepcije u jednoj, odnosno fizički kontakt publike i izvođača u drugoj zadirao u samu srž onog što su te predstave bile.

Objavio/la admin [at] kulturpunkt.hr 29.06.2006