Kako smo povjerovali da nam zajedništvo ne treba | kulturpunkt

Vijesti Izvedbene umjetnosti

<

Kako smo povjerovali da nam zajedništvo ne treba

Bitef Polifonija, prateći program jednog od najvažnijih i najuglednijih svjetskih kazališnih festivala, ugostit će veliki broj umjetnika i organizacija nezavisne kulturne scene.

Piše: Matija Mrakovčić

FOTO: Bitef Polifonija 2015

BITEF Polifonija od 2000. godine prateći je program Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala (BITEF), jednog od najstarijih, najvažnijih i najuglednijih svjetskih kazališnih festivala. Polifonija je posvećena istraživanju i promoviranju inovativnih, kreativnih i participativnih oblika rada u dramskom obrazovanju i stvaralaštvu, a nastaje na sjecištu umjetnosti, kulture, obrazovanja, socijalnog rada, inkluzije i društvenog angažmana. 

U okviru 50. BITEF-a, uz izvjesne novine, Polifonija će od 27. rujna do 1. listopada predstaviti program pod nazivom Odoleti mahnitosti, u skladu s festivalskim sloganom "Na leđima mahnitog bika". U mitu iz kojeg je proizašao slogan, postoji livada kao omiljeno mjesto okupljanja i zajedništva u igri, plesu, kupanju i branju cvijeća, mjesto opuštanja, bijeg od problema svakodnevice. Ali to mjesto, prema mitu, u jednom trenutku opuštenosti postaje poprište mahnitosti i grube igre posjedovanja, otimanja i trajanja u sudarima dobitaka i gubitaka, pokušaja iskupljenja i uvijek novih igara mahnitosti koje ne nestaju, već se sve masovnije igraju. 

Pitanja koja postavlja ovogodišnja Polifonija stoga su: koliko sami određujemo istinu, svoj angažman, zajedništvo i mjeru odolijevanja mahnitosti u svijetu u kojem živimo sada i ovdje? Jesu li naše djelovanje i naše odluke neizbježne i sudbinske ili je sve ipak rezultat našeg nedjelovanja i prihvaćanja te sudbine? Kako smo povjerovali da nam zajedništvo više ne treba, a da razjedinjenost, otimanje od drugih ili poništavanje drugih, imaju privlačnost i predstavljaju vrhunac potvrde našeg društvenog postojanja? 

Autorica koncepta Polifonije je Ljubica Beljanski-Ristić, osnivačica Centra za dramu u edukaciji i umetnosti (CEDEUM) kojem se ove godine kao partner pridružuje ASSITEJ Srbije, organizirajući razgovore poslije predstava kroz susret mladih kritičara i teoretičara s publikom. Od 2015. godine novi umjetnički direktor festivala je Ivan Medenica, profesor Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu i kazališni kritičar.

Između ostalih, na Polifoniji će se predstaviti Teatar Mimart s predstavom Kako smo prevarili Mefista, a istog dana u Rexu ERGstatus Borisa Čakširana će kroz forme instalacija i kratke forme različitih performativnih praksi projekta Bajke kad zaćute istraživati fenomen svijeta bajki i njihov utjecaj na naše formiranje. Stanica - servis za savremeni ples predstavit će platformu za razvoj plesnih praksi za djecu Generator, nakon čega će u Rexu biti izvedena plesna predstava Vrste koreografkinje Jovane Rakić Kiselčić. U završnici je u Kulturnom centru Grad najavljena predstava kazališno-zborske grupe Deca sa meseca iz Bele Crkve čiji je poetsko-kreativni proces predvodio Dragan Protić iz grupe Škart.

Ulaz na sve programe Bitef Polifonije je besplatan, a više potražite na službenim stranicama.

Objavio/la matija [at] kulturpunkt.hr 12.09.2016

VEZANE VIJESTI

Kazalište u kontekstu

Piše: Matija Mrakovčić

Ovogodišnja BITEF Polifonija posvećena je participativnim oblicima rada u dramskom obrazovanju i stvaralaštvu s fokusom na zajednicu i marginalizirane skupine.

VIDEO: Vertikala u napuklom društvu

Razgovarala: Vesna Milosavljević

Prvi u nizu intervjua u sklopu projekta Abeceda nezavisne kulture bavi se radom beogradskog Teatra Mimart, jednim od od prvih alternativnih kazališta na prostoru Jugoslavije.

Kondenziranje izvođačke suvremenosti

Peto izdanje festivala suvremenih izvedbenih umjetnosti Kondenz bit će održano od 26. do 29. listopada u beogradskom Magacinu u Kraljevića Marka.