Kazalište u novoj perspektivi | kulturpunkt

Kazalište u novoj perspektivi

Dramska instalacija Obavezni smjer odvija se u prostoru zagrebačkog Tunela Grič, a nudi refleksije zbunjujućeg i opominjujućeg trenutka u kojem živimo.

Pripremio: Kulturpunkt.hr

Obavezan smjer, r. Enes Vejzović / FOTO: Gavella

  • A
  • +
  • -

Jedno od najposjećenijih zagrebačkih kazališta, Gradsko dramsko kazalište Gavella, već četvrtu godinu izbiva iz svoje matične zgrade u Frankopanskoj ulici broj 10. Radovi na renovaciji atrija zgrade i novoj dvorani nazvanoj "Scena 121" započeli su još 2018. godine, plan je bio da budu gotovi u roku godine dana, no s vremenom su prolongirani, a onda je potres od 22. ožujka vratilo čitav proces na početak. Kazalište je dobilo crvenu oznaku, a glumci otada igraju gostujući u drugim kazalištima, ili pak u nekim za kazališne izvedbe netipičnim prostorima, koji otvaraju nove mogućnosti interpretiranja repertoarnih komada u odnosu na suvremeni trenutak.

Tako je krajem 2020. godine u prostoru Laube – kuće za ljude i umjetnost premijeru imao autorski projekt Filipa Šovagovića i Dubravka Mihanovića nazvan Zagreb 2020, a potom je iskorak u javni prostor Tunela Grič učinio Enes Vejzović s dramskom instalacijom Obavezni smjer. Nakon dviju izvedbi u prosincu 2020., predstava je izvođena u proljeće ove godine, a sada se vraća u zimski ambijent Tunela Grič, u sklopu programa Advent u Zagrebu koji organizira Turistička zajednica grada Zagreba. 

Kako stoji u najavi, Obavezni smjer tematizira "neuhvatljivu kafkijansku zagonetnost" podzemlja grada i njegovih tajnovitih stanara, ali je i "refleksija stvarnih događaja i stanja zastrašujućeg, zbunjujućeg, opominjujućeg vremena u kojem živimo". Predstava je koncipirana kao "kazalište za jednog", u kojem gledatelji istražuju prostor Tunela i neposredno se susreću s izvođačima. Glumačku ekipu Obaveznog smjera čine članice i članovi ansambla Gavelle: Sven Šestak, Bojana Gregorić Vejzović, Janko Rakoš, Jelena Miholjević, Ivan Grčić, Ranko Zidarić, Amar Bukvić, Filip Križan, Barbara Nola, Hrvoje Klobučar, Ivana Bolanča, Ivica Pucar, Tena Nemet Brankov i Filip Šovagović. 

Zbog specifičnosti prostora u kojem se igra predstava te epidemioloških mjera koje su trenutno na snazi, ulazak u tunel organiziran je u grupama od najviše četiri osobe. Vrijedi spomenuti da se ova jedinstvena dramska instalacija, osim na hrvatskom, može pogledati i na engleskom jeziku, u različitim terminima od 17. do 30. prosinca. 

Nove perspektive kazališta nudi i program Advent u Vidri u organizaciji Dramskog studija slijepih i slabovidnih "Novi život". Pozornica Scene Vidra mjesto je s kojeg ansambl najstarijeg kazališta za slijepe i slabovidne na svijetu ustrajno razbija predrasude, senzibilizira javnost te nas upoznaje s mogućnostima umjetničkih izvedbi u njihovom aranžmanu. Prosinački program u Vidri, nakon izvedbi Čovječje ribice Vojina Perića i Podmornice Marine Vujčić, zaključuje predstava Damira Miloša Bijeli klaun

Više informacija o kulturnom programu Adventa u Zagrebu, te raspored izvedbi potražite na poveznici

Objavio/la ivana [at] kulturpunkt.hr 16.12.2021

VEZANE VIJESTI

Trusni institucionalni temelji

Piše: Andreja Žapčić
Pandemija i potres razotkrili su razmjere nebrige zagrebačke uprave za gradsku kulturnu infrastrukturu, a stvarni učinci takvog zanemarivanja bit će još i vidljiviji u godinama koje slijede.

Ljubav (prema kazalištu) je slijepa

Piše: Josipa Lulić
Kvalitetom i znanjem Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život odavno je preraslo amaterizam, no institucionalne barijere i dalje ih priječe u tome da steknu profesionalni status.

Bilanca jedne katastrofe

Piše: Lujo Parežanin
Teška oštećenja kulturne infrastrukture u snažnom potresu u Zagrebu na šokantan su način produbila krizu u kulturi prouzrokovanu pandemijom koronavirusa.