Komercijalizacija interneta i kriza medija | kulturpunkt

Vijesti Mediji

<

Komercijalizacija interneta i kriza medija

Konferencija Mediji protiv demokracije? održava se od 24. do 26. travnja u zagrebačkom Goethe Institutu.

Što su uzroci krize tiskanih, elektroničkih i internetskih medija? Što donosi budućnost rada u medijima? Kako će se nadzor na internetu odraziti na slobodu medija? Kakve promjene predlaže najavljena medijska strategija? Kako mediji unatoč krizi mogu ispuniti svoju demokratsku funkciju, doprinijeti demokratskom sudjelovanju i socijalnoj jednakosti? - ta i druga goruća pitanja raspravit će konferencija Mediji protiv demokracije? - Komercijalizacija interneta i kriza medija koja će se održati u Goethe institutu u Zagrebu od 24. do 26. travnja.

Mediji i novinarstvo prolaze kroz buran i bolan period restrukturiranja. Tehnološke promjene i ekonomska kriza izmakle su tlo pod nogama već poljuljanim tiskanim i elektroničkim medijima i njihovim poslovnim modelima. Novinarstvo izjedaju paralelni procesi dokidanja profesionalnih vještina i ukidanja radnih mjesta. Medijsko izvještavanje postaje sve uniformnije i svedeno na kolumne, agencijske vijesti i prenošenje PR objava. Međutim, korijeni tih procesa ekonomske racionalizacije nisu novijeg datuma. Iako se kao uzrok za urušavanje poslovnih modela tradicionalnih medija najčešće vidi internet, on je tek ubrzao temeljne probleme koji su nastajali koncentracijom medijskog vlasništva i komercijalizacijom medijskog sadržaja u desetljećima prije pojave interneta.

Istovremeno, početno demokratsko obećanje interneta također gubi tlo pod nogama. Njegov uspjeh pokazalo se njegovim prokletstvom. Iako je transformirao javnu i privatnu komunikaciju, poslovanje, svakodnevnicu, odnosi globalne političke i ekonomske moći ostali su neizmijenjeni. Kao što su nedavna otkrića masovnog nadzora nad građanima pokazala, sve što je učinio demokratskijim ujedno je učinio i izloženijim kontroli. Tržišni procesi komercijalizacije, koncentracije i monopolizacije koji su kroz ranija desetljeća gurnuli tiskane i elektroničke medije u spiralu krize sada guraju internet u sličnu krizu, samo sada uvećanu mogućnostima tehnološkog nadzora nad komunikacijama. Sve temeljitije ekonomsko preustrojavanje medija podriva njihovo demokratsko obećanje.

Konferencija Mediji protiv demokracije? želi sagledati taj kombinirani proces komercijalizacije interneta i krize medija i novinarstva. S analitičke strane toj će problematici pristupi kroz prizmu političke ekonomije, a s praktične strane kroz pitanja budućnosti organizacije i rada u medijima te potrebne medijske reforme u Hrvatskoj. U toj raspravi sudjelovat će istaknuti domaći i međunarodni stručnjaci, medijski radnici, politički aktivisti i politički akteri kao što su Des Freedman, Leopoldina Fortunati, Robert W. McChesney, Drago Hedl, Rüdiger Rossig, Milan Živković, Rasmus Fleischer, Marisol Sandoval, Marcell Mars, Sebastian Sevignani, Ladislav Tomičić, Brankica Petković, Nada Švob-Đokić, Helena Popović, Vesna Kesić, Slavica Lukić, Sebastian Mondial i drugi.

Više podataka o konferenciji i programu možete pronaći ovdje.

Izvor: mi2 / Kurziv / Kulturtreger

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 10.04.2014