Vijesti Vizualne umjetnosti
Kompleksni kinematički odnosi
Na samostalnoj izložbi u Centru za suvremenu umjetnost Dazibao u Montrealu, Damir Očko izlaže svoja četiri filmska rada.

Damir Očko, TK, 2014.
Damir Očko, hrvatski vizualni umjetnik, u Centru za suvremenu umjetnost Dazibao u Montrealu izlaže svoja četiri filmska rada, The Moon shall never take my Voice iz 2010. godine, SPRING i We saw nothing but the uniform blue of the Sky, iz 2012. i TK iz 2014. godine, koji je ujedno prikazan na prošlogodišnjem Venecijanskom bijenalu.
Posljednjih nekoliko godina Očko je realizirao posebno zanimljiv opus filmskih radova u kojima elaborira kompleksne kinematičke odnose, angažira slojevite procese dramaturgije putem kojih nastaju vizualno dojmljivi radovi, specifičnih kinestetičkih kvaliteta. U njima umjetnik često postavlja gledatelje u ulogu istraživača spremnih preuzeti slojeve značenja procesima mišljenja ili intuitivno i sugestivno, kao nove sisteme artikuliranja znanja.
Interes za glazbu, zvukove, "aparat" ljudskog glasa i govora i njihov poetički i politički potencijal, vodeće su umjetnikove preokupacije, posebno naglašene u odabranim filmovima. Specifična koreografija pokreta protagonista, nedefinirana tama ili prostor krajolika koji ih obavijaju, postupci, pokreti i jezik filmskih izražajnih sredstava - kinematičkih elemenata - dodatno sudjeluju u formiranju značenja koje se postepeno otkriva kroz interakciju svih elemenata, a film nas uvlači u asocijativan prostor odnosa stvarnosti i fikcije.
Centar Dizibao teži širenju suvremenih vizualnih praksi - fotografije, multimedije, videa i filma - podupirući rad koji unaprjeđuje umjetničko, kritičko, povijesno i socijalno razmišljanje. Dizibao potiče istraživanje i stvaranje novih radova, te potiče nova razmatranja suvremene produkcije.
Očko je predstavljao Hrvatsku na posljednjem bijenalu u Veneciji izložbom Studije drhtanja - Treći stupanj, održane u hrvatskom paviljonu u Palači Pisani. Osim toga realizirao je samostalne izložbe The Kingdom of Glottis, Palais de Tokyo (2012), The Body Score, Yvon Lambert, Paris (2013), On Ulterior Scale, Kunsthalle Düsseldorf (2011) i MMC Luka, Pula (2012), te samostalno izlagao u galerijama Tiziana di Caro (Salerno), Kunstverein Leipzig i Kunsthalle München.
Samostalna izložba Damira Očka u Montrealu otvara se 11. veljače i ostaje otvorena do 9. travnja.