Kreiranje prostora za nezavisni i europski film | kulturpunkt

Kreiranje prostora za nezavisni i europski film

Zagrebačko kino Kinoteka primljeno je u članstvo europske mreže kinoprikazivača Europa Cinemas.

Pripremila: Ivana Pejić

• +
  • -

Raznolikost i kvaliteta programa zagrebačko su kino Kinoteka ucrtali na mapu nezaobilaznih prostora za sve filmofile, a taj status sad je dobio potvrdu i od europske mreže kinoprikazivača Europa Cinemas koja je Kinoteku uvrstila u svoje članstvo.

"Kino Kinoteka ima posebno mjesto na zagrebačkoj kulturnoj sceni, a primanje u članstvo mreže Europa Cinemas dokazuje da je program kina i međunarodno relevantan. Sretna sam da je naš rad prepoznat od krovne europske kinoprikazivačke udruge, ali i od naših vjernih posjetitelja, bez kojih ovaj uspjeh ne bi bio moguć", izjavila je ovim povodom Maja Jurić Ivoš, ravnateljica Centra za kulturu i film Augusta Cesarca, koji od 2017. godine upravlja kinom Kinoteka.

Za članstvo u mreži Europa Cinemas razmatrano je prvih šest mjeseci 2022. godine pri čemu je bilo nužno ispuniti nekoliko brojčanih i programskih uvjeta koji propisuju minimalni udio europskog filma i premijernih distribucijskih naslova na repertoaru kina. U navedenom periodu projekcije europskog filma činile su 52 % programa Kinoteke, a 81 % od toga su bile premijere, čime su značajno premašeni propisani kriteriji. Drugi kriteriji odnosi se na minimalnu posjećenost – za članstvo je potrebno ispuniti uvjet od 7.500 gledatelja, a filmske programe je u Kinoteci posjetilo oko 8.500 gledatelja.

Program kina Kinoteka podijeljen je u dva segmenta. Kinotečna linija postavljena je kao niz tematskih ciklusa kroz koje se problemski promišljaju teme i fenomeni koji su oblikovali povijest filma. Repertoarna linija usmjerena je na suvremeni umjetnički, europski i nezavisni film, pri čemu se prednost daje naslovima iz kataloga manjih, nezavisnih distributera, koji svoje mjesto često neće naći na rasporedu multipleksa.

"Drago mi je da su gledatelji prepoznali posebnost našeg koncepta", izjavio je programski voditelj kina Mario Kozina. "Uvjeren sam da smo time uspjeli pronaći način da na zagrebačkoj kinoprikazivačkoj sceni stvorimo stalan prostor za prikazivanje suvremenog nezavisnog i europskog filma, a da pritom ostanemo vjerni tradiciji Kinoteke."

Europa Cinemas mreža je kinoprikazivača čiji su ciljevi pružiti logističku i financijsku pomoć kinima čiji je značajan dio programa posvećen distribuciji europskog filma. Članstvo uključuje više od 1200 kinoprikazivača u 42 zemlje, a financiraju je Europska komisija i francuski Nacionalni filmski centar (CNC). U članstvu mreže trenutno je 17 kina iz 12 hrvatskih gradova.

Objavio/la ivana [at] kulturpunkt.hr 08.11.2022

Virtualni prostor za filmsko druženje

Piše: Ivana Pejić