Kritika kritike | kulturpunkt

Vijesti Teorija

<

Kritika kritike

Uz predavanje Aarona Schustera, iz Multimedijalnog instituta najavljuju izlazak eseja Quentina Meillassouxa i Catherine Malabou te knjigu Ante Jerića posvećenu upravo Malabou.

Piše: Vatroslav Miloš

Aaron Schuster u MaMu se vraća nakon godinu dana. Prošle je godine u okviru simpozija POIESIS održao predavanje Kako istraživati kao pas – Kafkina nova znanost, a u ponedjeljak, 11. srpnja, u Zagreb stiže predstaviti svoju novu knjigu Nevolja s užitkom. Knjiga se u koštac hvata s filozofskim i psihonalitičkim problemom užitka, tom  "točkom prijepora koja razdvaja opuse Gillesa Deleuzea i Jacquesa Lacana". No rezultat ulaska u tu problematiku nije, kako se ističe u najavi, “lakanovsko čitanje Deleuzea niti delezijansko čitanje Lacana, već sistematična i usporedna analiza u kojoj autor identificira poteškoće koje dijele oba mislioca”.

Multimedijalni institut ovih je dana objavio filozofski esej Quentina Meillassouxa Poslije konačnosti. Prijevod eseja izvorno objavljenog 2006. godine potpisuje Vladimir Šeput, a o istome je po objavi Alain Badiou zapisao:  "Ova fascinantna ‘kritika Kritike’ predstavljena je ovdje bez uljepšavanja te iznimno jasnim i uvjerljivim stilom oštro pogađa ono bitno. Iznova dopušta misli da njezina sudbina bude apsolut".

U nadolazećim tjednima u nakladi Multmedijalnog instituta izlaze još dvije izdanja. Prvo je Ontologija nezgode suvremene francuske filozofkinje Catherine Malabou koja u suradnji s Kulturtregerom/Booksom izlazi u ediciji "Prijatelji", a drugo izdanje je prva knjiga Ante Jerića, Uz Malabou - profili suvremenog mišljenja, a koja se oslanja upravo na rad ove filozofkinje i izlazi u "Maloj Maminoj biblioteci".

Također, u pripremi su, među ostalim, i eseji o temporalnosti u politici i umjetnosti Jacquesa Rancièrea, potom nova knjiga Slobodana Šijana posvećena Tomu Gotovcu, te zbornik radova Demokracija – u kakvom stanju? s tekstovima Giorgia Agambena, Daniela Bensaïda, Wendy Brown, Kristin Ross i drugih.

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 07.07.2016

Plastičnost i fleksibilnost, ka svijesti o mozgu

Piše: Catherine Malabou