Kultura komercijalnog oglašavanja | kulturpunkt

Najave Izložba

<

Kultura komercijalnog oglašavanja

Izložba "Ozeha – Primjenjena umjetnost u službi propagande i publiciteta" predstavlja sažeti presjek djelovanja agencije Ozeha u periodu od 50-ih do kraja 80-ih godina.

22.11.2016 - 08.12.2016 , Zagreb - Galerija HDD
  • A
  • +
  • -

U utorak, 22. studenog u 19 sati u HDD galeriji otvara se izložba OZEHA – PRIMIJENJENA UMJETNOST U SLUŽBI PROPAGANDE I PUBLICITETA. Izložba predstavlja sažeti presjek djelovanja agencije Ozeha u periodu od 50-ih do kraja 80-ih godina prošloga stoljeća fokusirajući se uglavnom na produkciju u Hrvatskoj. Autori koncepcije izložbe su Alira Hrabar Oremović i Slavko Henigsman.

Koncept izložbe temelji se na četiri poglavlja koja vremenski prate formativno i zrelo razdoblje djelovanja agencije. Kroz poglavlje Ozeha – više od full service agencije razmatra se ustroj agencije unutar njenog formativnog razdoblja od 1945. do 1965. godine, dok njen utjecaj na kulturu komercijalnog oglašavanja i začetak oblikovanja marketinške struke obrađuje poglavlje Promjena klime – pogled na zapad. U tom vremenu agencija pokreće vlastiti strukovni list Naš publicitet koji je objedinjavao teorijske tekstove i iskustva iz prakse te je u svojim počecima 1954. do 1957. bio i jedini strukovni časopis za područje oglašavanja i marketinga u Hrvatskoj. Važno je naglasiti da Ozeha od samog početka, a posebice nakon 1965. primjenjuje zapadnjačke modele u kreiranju vlastitih promotivnih i medijskih strategija, čime su se potrošači s ovih prostora našli u bitno različitoj poziciji od potrošača iz zemalja istočne Europe. Drugi vremenski okvir pokriva zrelo razdoblje agencijskog razvoja s fokusom na istraživačku djelatnost i kreativne procese s primjerima iz prakse gdje se na dva izdvojena primjera – brenda Dona i klijenta Borovo – prikazuje agencijski rad kroz odnos Kreativnog odjela i propagandista. Također, rad Odjela za istraživanje tržišta iz 1971. godine, koji je na neki način temelj modernog marketinga na ovim prostorima, predstavljen je putem nekoliko istraživačkih studija.

Objavio/la martina [at] kulturpunkt.hr 18.11.2016