Lekcija iz ograničenja | kulturpunkt

Vijesti Izvedbene umjetnosti

<

Lekcija iz ograničenja

Privremeni izvedbeni kolektiv Freakvencija izvodi noćnu šetnju Frame It: Il Giocatore u kojoj, koristeći urbanu metaforu Venecije progovara protiv rasizma koji je izgradio Zapad.

Piše: Martina Domladovac

FOTO: Charles Hutchins, Problematic Sweets

Privremeni izvedbeni kolektiv Freakvencija predstavlja novi projekt iz izvedbene serije Frame It koja je započela 2014. godine tijekom umjetničke rezidencije ZeroPlus u Teatru Marinoni na Lidu, kao niz site-specific izvedbenih vizija u napuštenim i zapostavljenim javnim prostorima. Serija je posvećena reinterpretaciji vrhunaca svjetske književnosti u alternativnom underground kontekstu. Teatar se tako istražuje kao propagandno i kulturno-zabavljačko sredstvo nezavisne urbane politike koja se bavi pitanjima brige za okoliš i ljudskih prava, kroz umjetničke prakse između kazališta, performansa i arhitekture, zagovarajući političko-društveni angažman umjetnika u zajednici. 

Frame It: Il Giocatore noćna je gradska šetnja koja započinje u 1 sat iza ponoći, 1. i 2. rujna na Mercato di Rialto, a završava nekoliko sati kasnije ispred Bazilike Sv. Marka. "Ovaj noćni ulični performans nastao je iz ideja koje je Dostojevski posijao u Kockaru, a  istražuje što je sve danas zabranjeno u Veneciji, pokazujući koje su ljudske i umjetničke mogućnosti korištenja grada preostale. Tijekom performansa bit će ispričane mnoge venecijanske legende od kojih smo posebno zainteresirani izdvojiti onu o Othellu koja je inspirirala Shakespearea na veliku nepravdu prema crnoj rasi pripisujući joj zločin iz strasti koji je počinila mašta bijelog privilegiranog čovjeka. Stvarni Othello je napustio Dezdemonu i otišao iz Venecije", stoji u najavi akcije.

Freakvencija izvodi noćnu šetnju kao lekciju iz ograničenja u kojoj, koristeći urbanu metaforu Venecije čiji su gondolijeri nekad bili crni, progovara protiv rasizma koji je izgradio Zapad, donoseći predavanja južnoafričkog aktiviste i borca protiv apartheida Stevea Bikoa, osnivača Pokreta crnačke svijesti. Za koncept i režiju zaslužna je spisateljica, redateljica, dramaturginja, koreografkinja i eksperimentalna kazališna autorica, Irena Čurik, a akciju izvode Barbara Antoniazzi, Marc Corteze, Enrico Costa, Eduardo Evangelista, Eku Eyes, Lamine, Marie Flore Roditi,  Bibi Šimić i drugi. 

Freakvencija djeluje unutar SubScene, projekta koji provode Autonomni kulturni centar Attack i Udruga Cirkorama, unutar AKC Medike. SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride novopokrenuti je projekt neprofitnog karaktera s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju. Razvija i promovira eksperimentalne strategije za privlačenje nove publike i uspostavljanje suvremenog umjetničkog diskursa te potiče svaki umjetnički opravdan, radikalan ili suptilan, postupak stvaranja izvedbe.

 

 

Objavio/la martina [at] kulturpunkt.hr 31.08.2016

VEZANE VIJESTI

Promjenjiva narav konteksta

Piše: Martina Jurišić

Glazbena monodrama Siješ za budućnost autorice i izvođačice Maje Ujević, u režiji Irene Čurik, preuzima aktualne društvene predodžbe o osobama sa psihičkim smetnjama.

Tanka granica fikcije i stvarnosti

Subscena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride predstavlja glazbenu monodramu Siješ za budućnost Maje Ujević u režiji Irene Čurik.

17. FAKI

Ovogodišnji, sedamnaesti Festival alternativnog kazališnog izričaja posvećen je temi klimatskih uvjeta.