Logo kao savršeni dizajnerski artefakt | kulturpunkt

Najave Izložba

<

Logo kao savršeni dizajnerski artefakt

Izložba Jednina množine – simbol, znak, logo, brend pregled je dizajnerskog rada Borisa Ljubičića u području dizajna zaštitnih znakova i logotipa od 1970. do danas.

25.01.2018 - 06.02.2018 , Zagreb - Galerija HDD

U četvrtak, 25. siječnja u 19 sati u HDD galeriji otvara se izložba Borisa Ljubičića Jednina množine – simbol, znak, logo, brend.

Izložba je dio galerijske programske linije Dizajniranje povijesti – Historizacija dizajna te predstavlja pregled Ljubičićevog dizajnerskog rada u području dizajna zaštitnih znakova i logotipa najrazličitijih institucija, tvrtki, manifestacija i proizvoda u vremenskom rasponu od 1970. do danas.

Kako stoji u tekstu kustosa izložbe Marka Goluba, ova izložba "treća je po redu Ljubičićeva samostalna izložba u HDD galeriji od 2011. godine, pri čemu su sve tri inicirane od samog autora i fokusirane na različite dijelove njegovog opusa koji do danas obuhvaća već više od četiri desetljeća". Golub navodi da se sve te izložbe "zajedno, uključujući i ovu koja je koncipirana oko pojmova simbola, znaka, logoa i brenda, mogu promatrati kao Ljubičićev jedinstveni projekt autohistorizacije, u kojoj on kao autor ne traži tek svoje (itekako zasluženo, visoko) mjesto u dizajnerskoj povijesti, nego pokušava na temelju primjera vlastitih radova artikulirati određene teze o dizajnerskoj praksi kao takvoj, o njenim vrijednostima, prioritetima, metodama, o tome što za njega dizajn jest i zašto je važan."

"U prvom dijelu naslova ove izložbe stoji oksimoronska sintagma Jednina množine, na kojoj sam autor inzistira kada govori o važnosti i dosežnosti znaka i logoa i njihovom mjestu ne samo u širem kontekstu identiteta neke institucije, tvrtke, brenda ili proizvoda, nego i samog njihovog postojanja i transformacije u vremenu. (...) Ljubičić upravo znak i logo vidi kao savršene dizajnerske artefakte, najkonciznije vizualne iskaze određene ideje koja povezuje i spaja sva značenja i vrijednosti iza onoga za što ili koga su dizajnirani. Za razliku od dizajna plakata ili knjige, takav vizualni iskaz je, uvjetno rečeno, impersonalan, a njegova daljnja diseminacija najčešće nije u rukama njihovog autora nego se neizmijenjen (jednina…) pojavljuje na potencijalno beskonačnom broju aplikacija, uvijek u dinamičnoj korelaciji s kontekstom u kojem se manifestira (…množine).

Izložba je otvorena do 6. veljače, a detaljnije informacije, uključujući i opsežan pregledni tekst Marka Goluba, dostupne su na službenoj stranici Hrvatskog dizajnerskog društva.

Objavio/la lujo [at] kulturpunkt.hr 23.01.2018