Medijska pismenost u digitalno doba | kulturpunkt

Vijesti Teorija

<

Medijska pismenost u digitalno doba

Odjel za komunikologiju Hrvatskih studija u suradnji s HAZU i Vijećem za elektroničke medije organiziraju međunarodnu znanstvenu konferenciju.

Medijska pismenost ("media literacy") kao koncept osnaživanja građana za uspješno snalaženje u svijetu tradicionalnih i novih medija, već nekoliko desetljeća zaokuplja pozornost međunarodnih institucija, medijskih stručnjaka i znanstvenika. Deklaracijom o medijskoj pismenosti UNESCO je 1980-ih godina prošlog stoljeća zacrtao okvire, a 19 zemalja prihvatilo provedbu i unapređenje toga obrazovnog koncepta za novo medijsko doba, no nije ostvarilo očekivano suglasje o uključivanju medijske pismenosti u nacionalne obrazovne sustave. 

Europska unija u svojim dokumentima naglašava važnost medijske pismenosti u ostvarenju strategije ekonomskog razvitka i društvene kohezije Europe do 2010. godine pri čemu se fokus stavlja na nužnost promišljanja nacionalnih javnih politika medijskog opismenjavanja građana. Građani Europe, bez obzira na dob i spol trebaju biti medijski pismeni da bi mogli aktivno sudjelovati u razmjeni kulturnih dobara i digitalnim ekonomskim procesima. Na planu ljudskih prava i sloboda, medijska pismenost treba pridonijeti širenju slobode u društvu, političke kulture i demokracije, jačanju novog ekonomskog poretka i kreativnog diskursa. 

Pri tome ključnu ulogu imaju javni medijski servisi i regulatorna tijela te obrazovne institucije koje se pozivaju da se uključe i omoguće javnosti "bolje razumijevanje i svijest o medijskim sadržajima, procesima, tehnologijama i sustavu regulacije" tradicionalnih medija kao što su radio, televizija, tiskani mediji jednako kao i interneta i konvergiranih medija.

Konferencija Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva održava se 6. i 7. lipnja na Hrvatskim studijima u Zagrebu, a izloženi radovi bit će tiskani u specijalnom tematskom broju znanstvenog časopisa Medijska istraživanja/Media Research (Sociological Abstracts (SA), u Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA) i Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA), Current Index to Journalsin Education (CIJE) i SCOPUS).

Više informacija potražite ovdje

Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Dostupnost javnih dobara u demokraciji koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Izvor: HRSTUD


Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 27.03.2014