Najvažnija pukotina društvene represije | kulturpunkt

Vijesti Vizualne umjetnosti

<

Najvažnija pukotina društvene represije

Ovogodišnja "Ekstravagantna tijela" bave se zakonodavnim, znanstvenim i ideološkim konstrukcijama kriminala i društveno-kulturnih normi koje odvajaju kriminalno od ne-kriminalnog.

Piše: Vatroslav Miloš

Igor Grubić, Velvet Underground, 2002.

  • A
  • +
  • -

Međunarodni festival Ekstravagantna tijela transdisciplinarna je umjetnička manifestacija koji se od 2007. održava svake tri godine baveći se načinima na koje društvo određuje granice normalnog i patološkog, bilo da je riječ o tjelesnosti, izgledu, ponašanju, seksualnosti ili životnom stilu. Nakon fizičkog invaliditeta (2007.), mentalnog zdravlja (2010.) te društvenih implikacija treće životne dobi (2013.), Ekstravagantna tijela u svom nadolazećem izdanju ulaze u područje tijela na rubu zakona, odnosno fokusirat će se na "šire shvaćanje društveno propisane moralnosti promatrajući zločin kao najvažniju pukotinu društvene represije".

Ekstravagantna tijela: Zločin i kazna, kako je podnaslovljeno ovogodišnje izdanje festivala, tako će se baviti “društvenim, zakonodavnim, znanstvenim i ideološkim konstrukcijama kriminala i društveno-kulturnih normi koje odvajaju kriminalno od ne-kriminalnog ponašanja” te će se, kao i prošlih godina, predstaviti kroz izložbu, performanse, radionice, predstave, predavanja i filmske projekcije. Također, ove će se godine održavati i na dvije lokacije: od 18. do 25. studenog u zagrebačkom Pogonu Jedinstvo te od 20. do 21. studenog u Domu omladine u Beogradu, gdje će gostovati i izlagati renomirani umjetnici i kolektivi kao što su Critical Art Ensemble, Richard DeDomenici, Karen Finley, Igor Grubić, Lynn Hershman Leeson, Mario Kovač, Stahl Stenslie, Zoran Todorović, Zhu Yu i drugi.

"U usporedbi s prethodim izdanjima Ekstravagantna tijela: Zločin i kazna premještaju fokus s tjelesnih i psiholoških inskripcija drugosti prema širem poimanju društveno propisane moralnosti, odnosno odnosa prihvatljivih i neprihvatljivih životnih stilova", poručuju iz KONTEJNER-a te dodaju da ključna pitanja, ključne preokupacije zadane izvornom programskom koncepcijom ostaju iste: "Što je izvan norme? Kako su regulirane i čuvane granice između kriminalnog i nekriminalnog ponašanja? Znači li zakon nužno i pravdu ili postoje nasilje i nepravda koji se provode u ime zakona? Koje su ideološke pretpostavke iza društvenih i zakonodavnih regulacija kriminalnosti? Postoje li društveno poželjni zločini i u čiju korist se oni provode? Što je sa slučajevima kriminalne privatizacije javnog dobra i isključenja siromašnih te zlouporabe i zaposjedanja zajedničkih dobara na svakodnevnoj razini? Jesu li zakoni dovoljni da zaštite javni interes? Što se događa s rastućom radikalizacijom ideološke opozicije između liberalnog, demokratskog i sekularnog koncepta zakona i zakona utemeljenog u religiji (što nimalo ne zabrinjava islamske države Bliskog istoka)? Što sa zapadnjačkim demokratskim društvima čije su liberalne legislative uzastopno izazvane pritiskom religijskih (najčešće kršćanskih) grupa? Ključni problemi ovdje i dalje se vežu uz tijelo i seksualnost, odnosno pobačaj, seksualni rad, homoseksualnost".

Ovogodišnja Ekstravagantna tijela organiziraju KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse iz Zagreba te KIOSK iz Beograd, uz programsku suradnju organizacija Aksiom – Institute for Contemporary Art iz Ljubljane (SI), Kontrapunkt iz Skopja te LADA – Live Art Development Agency iz Londona te umjetnika i kustosta Colina Siyuana Chinneryja iz Pekinga. Više potražite ovdje.

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 28.10.2016

VEZANE VIJESTI

Antikolonijalna borba muzičkim sredstvima

Piše: Vatroslav Miloš
Elysia Crampton iza sebe ima jedno od najvažnijih izdanja avangardne elektroničke glazbe godine, a na svojoj prvoj europskoj turneji stiže u zagrebački Attack.

Umjetnost greške

Piše: Bojan Krištofić

Estetika glitcha jedan je od nosećih zidova suvremene digitalne umjetnosti: ima svoje klišeje i idiosinkrazije, svoje predstavnike i avangardne iznimke, festivale i publiku.

Najbolji politički učinak je potaknuti nekoga da misli

Razgovarao: Luka Ostojić
S američkom filmskom umjetnicom Deborom Stratman, članicom žirija ovogodišnjeg izdanja 25FPS-a, razgovarali smo, među ostalim, o neuništivoj političnosti eksperimentalnog filma.