Nepovjerenje u slike | kulturpunkt

Vijesti Film

<

Nepovjerenje u slike

U 70-oj godini života preminuo je Harun Farocki, filmski i likovni umjetnik, autor opusa duboko kritičnog prema medijima i načinima na koje slike kreiraju suvremeni život.

U 70-oj godini života preminuo je Harun Farocki. S berlinskom adresom, sudetskim rođenjem i indijskim porijeklom, Farocki je više od 40 godina filmskog i umjetničkog stvarlaaštva bio jedan od najutejcajnijih figura političkog filma od 1960-ih godina. Angažman je započeo agit-prop filmovima protiv rata u Vijetnamu kasnih 1960-ih, u '70-ima se usredotočuje na didaktičke marksističke igrane filmove, '80-e i '90-e posvećuje raznolikoj paleti dokumentarnih filmova i filmova-eseja. Za razliku od autora sličnog estetskog senzibiliteta poput Chrisa Markera i Chantal Ackermann koji su svoj rad zadržali u sferi filmske umjetnosti, Farocki se u posljednjoj fazi stvaranja okrećen mediju video instalacije. Nakon što je godinama nosio titulu "najpoznatijeg nepoznatog filmaša", Thomas Elsaesser ga opisuje kao "najpoznatijeg njemačkog važnog autora", i to u trenutku kada se Farocki okreće svijetu suvremene umjetnosti, odabire kao medij u kojem se izražava video instalacije, a kino platno zamjenjuje okvirom muzeja i galerija.

Producirao je preko 100 filmova za televiziju i kino, dugogodišnji je autor i urednik magazina Filmkritik, radio je kao kustos i gostujući predavač na sveučilištima u Berkleyju, Beču i na Harvardu. Svoje je interese usredotočio na promišljanje odnosa društva, politike i slike u pokretu, a jedna od trajnih preokupacija njegova rada bio je odnos tehnologije i rata.

Zagrebačka publika može pogledati njegov rad predstavljen u sklopu izložbe Vama na usluzi: Umjetnost i svijet rada u Tehničkom muzeju koja ostaje otvorena do 2. studenog

Objavio/la antonija [at] kulturpunkt.hr 01.08.2014