Njena pripovijest | kulturpunkt

Vijesti Vizualne umjetnosti

<

Njena pripovijest

Institut za medijaciju suvremene umjetnosti Bonner Kunstverein predstavlja višemjesečno događanje s ciljem propitivanja razumijevanja povijesti kao falocentrične pripovijesti.

Povodom pedesete godišnjice djelovanja, Bonner Kunstverein, međunarodno priznati institut za medijaciju suvremene umjetnosti, pozvao je umjetnike i umjetnice da svojim radovima reagiraju na nekadašnje izložbe ovoga instituta. Interaktivna izložba HERstories istražuje nasljeđe umjetničkih strategija koje su razvijale umjetnice od šezdesetih godina prošloga stoljeća u prostoru te bonske galerije. Predstavljena djela obuhvaćaju video radove, performanse, slike, kostime, seksualna pomagala, knjige, lutke i zidne plakate.

Različite metodologije, konteksti i pitanja postavljeni su jedni uz druge, a izložbeni primjerci različitih generacija iniciraju dijalog koji utemeljuje neočekivanu perspektivu današnjice. Postavljaju pitanja o statusu, ulozi i samosvijesti umjetnica te načinu na koji su posljednjih desetljeća feminističke debate oblikovale svijet umjetnosti. Herstory, termin koji je skovala Robin Morgan kao protutežu pojmu history, zaziva alternativnu historiografiju koja žene promatra kao aktivne sudonice povijesti.

Nicolas Party (1980, Švicarska) predstavio je slike mrtve prirode u kontekstu portreta muškaraca i žena Miriam Cahn (1949, Basel), a koje su otvorile dijalog o tjelesnosti i privatnom prostoru, dok je Monika Baer (1964, Freiburg) odabrala referirati se na samu sebe, to jest ideju umjetničkog identiteta koju je načela prethodnom slikom. Christian Falsnaes (1980, Copenhagen) pronašao je poveznicu između snimljenog performansa izvedenog u Kunstvereinu i fotografskog pokušaja bilježenja rodne tipologije Marianne Wex (1937, Hamburg). Diango Hernandez (1970, Kuba) u umjetničkoj praksi Friederike Tebbe (1961, Hannover) pronalazi ikonoklastično i emocionalno sredstvo bavljenja arhitekturom. Kazališne i video izvedbe Spartacus Chetwynd (1973, London) inspirirane su besramnošću i grandioznošću filmova Katharine Sieverding (1944, Prag), a Suse Weber (1970, Leipzig) na temelju knjige o autobiografskoj drami Charlotte Salomon (1917, Berlin - 1943, Auschwitz-Birkenau) Life or Theatre nastavlja postavljati pitanja o granicama u društvu i u nama samima.

Izložba će biti otvorena u petak, 24. svibnja, a sve do kraja kolovoza, putem izložbe, simpozija i popratnih događanja, nastavit će propitivati temelje koje je historiografija postavila sadašnjosti, u kontekstu umjetnosti koju prikazuje i koja prikazuje te vlastitog pedesetogodišnjeg postojanja kao institucije.

Bonner Kunstverein / M.M. / Fotografija: Marianne Wex, Let’s Take Back Our Space (1979), serija fotografija

Objavio/la matija [at] kulturpunkt.hr 21.05.2013