Nova uprava, stare politike | kulturpunkt

Vijesti Vizualne umjetnosti

<

Nova uprava, stare politike

Nakon deset godina rada kustoskom kolektivu WHW otkazan je ugovor o vođenju Galerije Nova.

Istoga dana kada je održana prva sjednica novog saziva Gradske skupštine Grada Zagreba nakon lokalnih izbora, WHW-u je od strane AGM-a, podružnice Zagrebačkog holdinga, otkazan ugovora o vođenju Galerije Nova, a koji će stupiti na snagu 1. siječnja 2014. 

Galerija Nova neprofitna je gradska galerija koju su 1975. osnovali umjetnici Ljerka Šibenik i Mladen Galić. Galerija je bila dio Centra za kulturne aktivnosti Socijalističke omladine Zagreba. U 1970-ima, galerija je provodila radikalan program izložbi, izlažući cijeli niz avangardnih modernističkih umjetnika kao što su Aleksandar Srnec, Jo Klek i Exat 51, zajedno sa scenom koja je tada bila u nastajanju, a obuhvaćala je umjetnike kao što su Goran Trbuljak, Braco Dimitrijević, Grupa šestorice autora Mladen Stilinović.

WHW je galerijom upravljao od 2003. godine otkada je njezin program bio posvećen istraživanju, dokumentaciji i proizvodnji znanja modernističke i suvremene vizualne umjetničke prakse i njenog proširenog polja. Temeljen na nizu samostalnih i grupnih izložbi i diskurzivnih programa (predavanja, diskusija, seminara), program je osmišljavan kao kontinuirani napor da se reaktualizira politički potencijal umjetničke prakse unutar šireg konteksta. U prošlom desetljeću galerija je djelovala unutar nekoliko samoorganiziranih suradničkih platformi. Pokušala je reagirati na specifične potrebe lokalne scene, ispunjavajući područja koje je dominantna kulturna produkcija ignorirala. Program galerije često je reflektira WHW-ove međunarodne dugoročne projekte i otvara njihove istraživačke procese lokalnoj publici, pokrivajući cijeli niz tema kao što su socijalistički modernizam, modeli kolektivizma i samoorganizacije, inovativne kulturne politike, politike izlaganja.

Članovi su kustoskog kolektiva What, How & for Whom/WHW kustosice Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić i Sabina Sabolović, te dizajner i publicist Dejan Kršić. Od svog osnutka 1999. WHW je razvijao modele kolektivnog načina rada putem izložbi, publikacija i diskurzivnih događanja. Kolektiv je prvi dobitnik Nagrade Igor Zabel za kulturu i teoriju (2008), dodijeljene kao priznanje za kulturne aktivnosti u središnjoj i jugoistočnoj Europi. Projekti WHW-a bili su zamišljeni kao platforme za socijalno angažirane modele kulturne produkcije i refleksije socijalne zbilje. WHW je dobio ime po svojoj prvoj izložbi: Što, kako i za koga, povodom 152. obljetnice Komunističkog manifesta, održanoj 2000. godine u Zagrebu. Što, kako i za koga su tri temeljna pitanja svake ekonomske organizacije a tiču se planiranja, koncepta i realizacije izložbi, kao i produkcije i distribucije umjetničkih djela i umjetničke pozicije na tržištu rada. Ta pitanja postala su moto WHW-ovog rada i izvor inspiracije za sve sljedeće projekte. 

U petak, 5. srpnja u 11 sati, u Galeriji Nova će se održati konferencija za medije na koje WHW poziva zainteresiranu javnost kako bi pomogli otvoriti raspravu o budućnosti Galerije, o kulturnoj politici Grada Zagreba te njezinim sustavima valorizacije WHW-ovog desetogodišnjeg rada u galeriji.

Izvor: WHW / Foto: Tomislav Medak, s izložbe Izgledi Arkzina, 2013.

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 03.07.2013

VEZANE VIJESTI

Metode rada

Razgovarala: Una Bauer
Suradničke prakse, kao i pripadnost nezavisnoj kulturnoj sceni, u samom su temelju praksi kolektiva WHW i snažno određuju njihov način rada.

Život s WHW-om

Razgovarala: Dea Vidović
Kao jedan od članova udruge WHW, dizajner Dejan Kršić autor je svih vizualnih materijala ovog kustoskog kolektiva pa svoja iskustva stječe kako na lokalnoj, tako i međunarodnoj sceni.