Plastika, kič i erotika | kulturpunkt

Vijesti Arhitektura i urbanizam

<

Plastika, kič i erotika

Mlade dizajnerice Dora Budor i Maja Čule uključile se u kreativni glazbeni projekt How Convinient i napravile naslovnicu njihovog debitantskog albuma.

  • A
  • +
  • -

Iako većinu godine žive na relaciji New York – Berlin zagrebačka veza je proradila pa su Budor i Čule odlučile na svoj osebujan način potpomognuti projekt How Convinient i napraviti naslovnicu za njihov prvi album SeXes

Dora Budor i Maja Čule međunarodno su priznate autorice koje već pet godina rade na brojnim fotografskim i  video uradcima, raznim performansima i projektima iz područja kulture i neprofitnih organizacija. Njihovi radovi nagrađivani su na međunarodnim festivalima Magdalena (dva Golden Bra i glavna nagrada festivala), izložbi grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija Zgraf 10 (Zgraf Welcome), izložbi hrvatskog dizajna 0708, te su izabrane kao jedne od 13 predstavnika Hrvatske za 14. Bienalle mladih umjetnika Europe i Mediterana ove godine u Skoplju. 2009. godine američki časopis Print im je dodjelio New Visual Artists Award, dok su od Art Directors Cluba iz New Yorka proglašene za Young Guns 7. Prestižni Wallpaper, magazin za dizajn, upravo im je dodijelio počasnu titulu novih talenata od kojih se puno očekuje na svjetskoj razini. U lipnju imaju veliku samostalnu izložbu u Beogradu.

Kako su nedavno napravili video za najavni singl Crushing Ego's Since 1984 mlade nade zagrebačke underground scene How Convinient zaintrigirale su dizajnerice da im se pridruže u njihovom naumu cjelokupnog umjetničkog izražavanja. Kostimografiju i scenografiju za video-spot osmislili su dobitnici akademske nagrade Modni ormar Adela Kliškić, Nikola Barbir i Jasmina Bolanča, za šminku je bila zadužena Ana Fu, a za modne dodatke odgovorni su hrabri i nekonvencionalni OH Tiger. Slovenski kreativni dvojac Kitsch Nitsch potpisuje redateljski dio spota. Budor i Čule već su ranije osmislile novi imidž kluba Sirup te dizajnerski brand odjeće Roba stoga je naslovnica albuma SeXes koji izlazi za domaću etiketu Home Made bio logičan slijed. Vizualni izgled albuma spoj je onoga što predstavljaju mlade dizajnerice kroz svoj umjetnički izraz i spoj glazbe koju stvaraju How Convinient. Opisan kroz riječi bio bi: plastičan, kič, erotičan, pogrešan, slojevit, u svakom slučaju inovativan, nekonvencionalan i nadasve zanimljiv.

Više o radu umjetničko-dizajnerskog dua Budor/Čule čitajte u razgovoru vođenom u sklopu projekta Pokaži što znaš posvećenom predstavljanju mladih umjetnika grada Zagreba. 

 

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 03.03.2011