Najave Razgovor
Ponovno prisvajanje empatije
U svojem izlaganju vizualni umjetnici i kustosi Antja Ehmann i Carles Guerra bave se filmskom teorijom i praksom Haruna Farockija u različitim dispozitivima pokretnih slika.

U utorak, 27. veljače u 18 sati, u dvorani Gorgona zagrebačkog Muzeja za suvremenu umjetnost održava se izlaganje videoumjetnika i kustosa Antje Ehmann i Carlesa Guerre pod naslovom Harun Farocki: Druga vrsta empatije u sklopu programa Serije za invizibilno kino koji organizira umjetnička organizacija Film-protufilm.
U izlaganju polaze od Farockijeva manifestnog teksta pod naslovom Empatija koji govori o nužnosti ponovnog prisvajanja tog važnog pojma prepuštenog srednjostrujaškom filmu i industriji zabave. Od 1960-ih, Brechtov efekt distanciranja nametnuo je zahtjev za de-romantizacijom i objektivnošću u dokumentarističkim praksama, ali Farocki u tekstu iz 2008. poziva na revidiranje i ponovno prisvajanje silovitog suosjećanja, za drugu vrstu empatije.
Razgovor s Antje Ehmann i Carlesom Guerrom vodi Tanja Vrvilo, uz prikazivanje njihove izložbene video dokumentacije i kratkih Farockijevih filmova, između ostalog, restaurirane kopije Filmskih knjiga.
Kako stoji u najavi, događaj prati zatvaranje video instalacije za šest ekrana Proždirati ili letjeti Haruna Farockija i Antje Ehmann, koja, kao i tekst o empatiji, multiplicira izmještanje mjesta reza izvan montažne sobe i izvan filmskih slika, pri čemu su gledatelji i autori smješteni na međumjestima reza, između slika.
Antje Ehmann je video umjetnica i kustosica, koautorica niza radova i izložbi s Harunom Farockijem, između ostalog, kolektivnog radioničkog projekta Rad u jednom kadru s više od 400 jednominutnih filmova na temu rada, snimljenih u 15 gradova širom svijeta. Autorica je brojnih tekstova, urednica knjiga i publikacija, kustosica brojnih filmskih i izložbenih programa, članica odbora Instituta Harun Farocki.
Carles Guerra je kustos, teoretičar, video umjetnik, direktor Fundació Antoni Tàpies u Barceloni. Predaje na Universitat Pompeu Fabra i član je projekta posvećenog analizi suvremenih dokumentarnih praksi na Bard College, New York (Center for Curatorial Studies). Autor je brojnih eseja i publikacija, video eseja N za Negrija i kustos brojnih izložbi.