Prisvojiti prostor i učiniti ga javnim | kulturpunkt

Vijesti Javni prostor

<

Prisvojiti prostor i učiniti ga javnim

Koji su mogući načini prisvajanja Trga (Europe) kao javnog prostora, kolektivnog supostojanja, ali i mjesta političke konfrontacije?

Selma Banich, Vježbanje nenastanjivih prostora, 2013.

  • A
  • +
  • -

Restriktivne imigrantske politike, neravnopravni odnosi među zemljama članicama, obrana interesa kapitala, nametanje mjera štednje i razgradnja sustava socijalne zaštite - neka su od obilježja aktualne politike Tvrđave Europe. Dok jedni članstvo u Uniji opisuju kao prokletstvo, Zagreb Europi posvećuje trg kojim nenamjerno, ali sasvim jasno pokazuje promašenost teze o današnjici kao postideološkom vremenu. Između Cesarčeve i Kurelčeve ulice, a ispred predimenzioniranih, kruzerskih gabarita poslovno stambenog objekta Ban centra, smjestio se takozvani Trg Europe s tradicionalnim inventarom – spomenikom, u ovom slučaju Europi, ali i s nešto manje tradicionalnim obilježjima trga - prometnicom i taksi stajalištem koji guše svaki potencijal ovog prostora da funkcionira kao javni i zajednički.

S pitanjem koji su mogući načini prisvajanja Trga (Europe) kao javnog prostora, kolektivnog supostojanja, ali i mjesta političke konfrontacije, pozivaju se umjetnici, umjetnički kolektivi, dizajneri, arhitekti i drugi zainteresirani da do 13. travnja 2014. predlože umjetničke intervencije za Trg Europe. Izabranu intervenciju [BLOK] će producirati u sklopu UrbanFestivala13, Natrag na trg!

[BLOK] pokriva produkcijske troškove u iznosu do 5 tisuća kn te autorski honorar u netto iznosu od 5 tisuća kn. Kustosice festivala će do 21. travnja izabrati projekt, a razdoblje realizacije bit će dogovoreno naknadno, ovisno o tipu projekta i mogućnostima autora ili autorice. Format i medij su otvoreni. Prijava treba sadržavati: sažeti koncept projekta na do dvije strane i kratki životopis predlagatelja ili predlagateljice. Ovisno o karakteru predloženog projekta, može sadržavati skice, fotomontaže, simulacije i slično. Prijave se šalju isključivo putem elektroničke pošte, a kustosice festivala mogu po potrebi zatražiti dodatnu dokumentaciju i objašnjenja.

UrbanFestival je festival umjetničkih intervencija u javnom prostoru koje istražuju svoj prostorni kontekst i društvene procese koji ga proizvode. Svako festivalsko izdanje obrađuje specifičnu temu i predstavlja nove umjetničke produkcije u javnom prostoru, koje se temelje na istraživanjima specifičnih lokacija i prostornih politika, te širi prostor za umjetničku artikulaciju društvenih i urbanih tema. Trinaesto, ujedno i prvo trogodišnje (2013-15) izdanje otvara temu trga i pitanje transformacije uloge i namjene te ključne urbanističke jedinice. Pod geslom "Natrag na trg!" istražujemo procese koji oblikuju suvremene zagrebačke trgove, kao i načine da umjetničkim sredstvima učinimo te procese vidljivima ali i artikuliramo kritičke alternative.

Kustosice trinaestog izdanja UrbanFestivala su Ivana Hanaček i Ana Kutleša

Izvor: [BLOK]

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 14.03.2014