Promašaji, nemogućnosti, diskontinuitet | kulturpunkt

Vijesti Vizualne umjetnosti

<

Promašaji, nemogućnosti, diskontinuitet

Izložba u poljskom Szczecinu propituje kako nomadski stil života i ekonomija dijeljenja utječu na prakse umjetnika iz Austrije, Hrvatske, Mađarske, Makedonije, Poljske i Slovenije.

Piše: Matija Mrakovčić

Igor Eškinja, Arhitektura optimizma, 2016, FOTO: Damir Žižić

  • A
  • +
  • -

Iako su tradicionalno predstavljani kao dom i studio, mjesto i geografska lokacija na kojoj umjetnici stvaraju svoje radove postali su s jedne strane nebitni, a sa druge presudni faktori u njihovim umjetničkim praksama. Odnos između mjesta u kojem umjetnik živi i njegove prakse i identiteta neprestano se transformira procesima poput globalizacije, kao i lokalnim preferencama i trendovima. Radovi umjetnika rođenih sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća često su prožeti povijesnim događajima i procesima, biografskim momentima i filozofskim referencama. Ove prakse na kritički način pristupaju kulturnim, društvenim i političkim tranzicijama kao stanjima koja opisuju okolnosti u kojima oni sami djeluju.

Radovi predstavljeni na izložbi pod nazivom Radi i živi u... nude uvid u oprečne poetike i politike međuprostora: između prošlosti i sadašnjosti, bitnog i nebitnog, intuitivnog i povijesnog, lokalnog i transnacionalnog. U radove su integrirane karakteristike ovog stanja - procjepi, proturječnosti, promašaji, nemogućnosti, diskontinuitet - kao konstitutivni dijelovi istraživanja i prakse koje poduzima umjetnik. Izlažu Yane Calovski i Hristina Ivanoska, Jasmina Cibic, Eva Engelbert, Igor Eškinja, Kathi Hofer, David Maljković, Christian Kosmas Mayer, Gizela Mickiewicz, Marzena Nowak, Tarwuk te Adam Ulbert.

Kako u međunarodnom sustavu globalnog svijeta umjetnosti trenutno funkcioniraju umjetnici iz regije smještene između Baltika i Sredozemnog mora? Kako činjenica da se radi o umjetnicima koji prebivaju u svojoj zemlji ili migriraju u velika središta povijesne i suvremene umjetnosti utječe na njihovu perspektivu ili poglede na svijet? Kako nomadski stil života umjetnika i ekonomija dijeljenja utječu na njihove prakse? Važan kontekst za pitanja postavljena ovom izložbom pružaju dinamične društveno-političke i gospodarske promjene koje se odvijaju posljednjih godina: iscrpljivanje međunarodnog političkog sustava, migracije i ekonomska kriza, promjene u percepciji centra i stare (polu)periferije nakon 1989, u vrijeme kada su generacije mladih i sredovječnih umjetnika oblikovale vlastiti identitet.

Izložba u galeriji Zona Sztuki Aktualnej bit će otvorena od 6. listopada do 25. studenog, a kustosice su voditeljica galerije Aurelia Nowak i predsjednica organizacije Nomad Vanja Žanko.

Objavio/la matija [at] kulturpunkt.hr 26.09.2016

VEZANE VIJESTI

Jasno i uznemirujuće

Pripremila: Martina Domladovac

Izložbom Odjednom sve nestaje Tomislav Brajnović i Igor Eškinja propituju ulogu suvremene vizualne umjetnosti danas.

Pukotine na križanjima suprotnosti

Piše: Bojan Krištofić

Retrospektiva po dogovoru nekonvencionalni je pregled dosadašnjeg stvaralaštva umjetnika Davida Maljkovića.

Za naše gospodarstvo i kulturu

Projekt umjetnice Jasmine Cibic predstavljat će Sloveniju na  55. izložbi likovnih umjetnosti La Biennale di Venezia