Razgovor s Vanjom Kaluđerčić | kulturpunkt

Kulturoskop Intervju

<

Razgovor s Vanjom Kaluđerčić

Dok sarajevski Cinelink nije to počeo prakticirati na Sarajevo film festivalu, mnogima iz regije sam pojam "pitching forum" uopće nije bio poznat, a kamoli svijest o tome da je takva forma p

Razgovarala: Janja Sesar
  • A
  • +
  • -

KP: Koja je svrha uspostavljanja kontinuiranih pitching foruma?

Vanja Kaluđerčić: Kao prvo, želi se obrazovati dokumentariste o načinima prezentacije projekata kao i o mogućnostima njihovog financiranja promocije. A drugi, također izuzetno važan razlog je networking, tj. uspostavljanje kontakata s drugim ljudima iz branše. Dok sarajevski Cinelink nije to počeo prakticirati na Sarajevo film festivalu, mnogima iz regije sam pojam "pitching forum" uopće nije bio poznat, a kamoli svijest o tome da je takva forma prezentacije danas jedan od vodećih načina financiranja filmskih projekata, bilo da se radi o kupovini prava, raznim koprodukcijama, prijavama na fondove ili jednostavno networkingom, putem kojeg možeš dobiti dobru prepruku ili sugestiju kamo dalje s projektom. Jedan od ciljeva je također potaknuti i educirati producente jer je kod nas još uvijek jako prisutna situacija u kojoj sam redatelj obavlja posao producenta, što je zaista nemoguće.


KP: Imate li nekih saznanja o konkretnim rezultatima održanih pitchinga?

Vanja Kaluđerčić: Što se tiče konkretnih rezultata prošlogodišnjeg pitchinga, prema dosadašnjim saznanjima, pet je projekata u realizaciji. Što se tiče ovogodišnjeg pitchinga, znam kako su svi bili jako zadovoljni kvalitetom prezentacija i sadržajima projekata, ali o ostvarivanju definitivnih suradnji pojedinih kuća s autorima više će se znati tek kroz neko vrijeme.

KP: Što je radionica značila za sudionike?
Vanja Kaluđerčić: Zadovoljstvo je bilo primjetiti kakav su značajan pomak svi sudionici napravili u samo dva dana treniranja. Zaista je većina prezentacija bila na razini kakve se mogu vidjeti na renomiranim pitching formumima gdje nastupaju projekti koji su izabrani između stotina prijavljenih i gdje također sudjeluju i ljudi s dugom listom filmografije. Kod nas se da primjetiti da se prijavljuju isključivo mladi (po pitanju filmografija) redatelji i bilo bi super da se i to promjeni. Radovi su zaista raznoliki, kako tematski tako i po stadiju razvoja. Dok su neki projekti već pri samom kraju realizacije i traže potporu za postprodukciju, neki postoje samo kao ideja u nastajanju. Ima nekoliko radova koji odstupaju po svojoj orginalnosti, ali zaista je teško komentirati ideje. Sve projekte čeka još jako puno posla i štošta se još može promijeniti. Generalno je mišljene da bi većina njih mogla biti kvalitetan film.

Objavio/la admin [at] kulturpunkt.hr 11.04.2007