Video
Seminar za kraj svijeta
Program čiji su fokusi bili odjeci socijalističke prošlosti u kulturnoj produkciji te zastrašujući efekti tehnologije nadzora objedinio je u nizu predavanja perspektive četvero mladih istraživača_ica.
Načini na koji se "duhovi prošlosti" isprepliću sa sadašnjošću, kao i zastrašujuća dinamika tehnologije koja se upotrebljava kao sredstvo praćenja i kontrole, dva su tematska fokusa Seminara za kraj svijeta koji su organizirali Kurziv (nakladnik Kulturpunkta) i Centar za suvremenu umjetnost SCCA-Ljubljana u suradnji s Human Rights Film Festivalom. Pojam sablastologija (hauntology), koji se koristi za opis iščašenosti vremena i prostora, odnosno trenutaka u kojima se čini da je vrijeme iskočilo iz toka, poslužio nam je kao ishodišna točka programa.
Program je bio podijeljen u dva tematska bloka čije snimke donosimo, a oni su bili usmjereni na prodore prošlosti u sadašnjost te probleme koji proizlaze iz dinamike tehnologija nadzora. Prvi blok posvećen je politici reprezentacije socijalističkih prošlosti i njihovoj složenoj prisutnosti u današnjem sada-i-ovdje, a ugostio je dvoje predavača. Izlaganje Ukleti/Proganjajući objekti nade i strepnje Petra Odaka, doktoranda Srednjoeuropskog sveučilišta i Sveučilišta Utrecht, bavilo se praksama izlaganja socijalističke prošlosti u imerzivnim muzejima bivših socijalističkih zemalja, dok je profesor s teksaškog Sveučilišta u Austinu Vladislav Beronja održao predavanje "Ljubav je hladnija od smrti": Antiutopije jugoslavenskog Dark Wavea posvećeno remetilačkom potencijalu tog muzičkog perioda i žanra.