Spajanje autentične tradicije s onom izmišljenom | kulturpunkt

Vijesti Vizualne umjetnosti

<

Spajanje autentične tradicije s onom izmišljenom

Na Stockholmskom sajmu namještaja i rasvjete svoj projekt Oko vatre, oko vode - imaginarna baština predstavit će hrvatski dizajneri Luka Jelušić i Mladen Ivančić.

Piše: Martina Domladovac

Ivančić / Jelušić, Crna bačva

U Stockholmu se od 9. do 13. veljače 2016. godine održava Sajam namještaja i rasvjete (Stockholm Furniture and Light Fair), jedan od najvećih skandinavskih sajmova dizajna, na kojem ove godine izlaže i riječki dizajnerski dvojac, Luka Jelušić i Mladen Ivančić. U Stockholmu će predstaviti svoj projekt Oko vatre, oko vode - imaginarna baština, koji je prošle godine izložen u galeriji ULUPUH.

Projekt se bavi nestajanjem lokalnog identiteta uslijed naglih promjena u društvu, a spaja činjeničnu, autentičnu tradiciju s izmišljenom tradicijom, imaginarnom pripovijesti o tome što tradicija uopće jest i koliko je krhka njena autentičnost. "Ideja o zajedničkom izložbenom projektu se rodila iz potrage za pojmom identiteta utemeljenog u tradiciji: u obrtima, običajima i ritualima, posebno onim vezanim uz prehranu. Pojam identiteta je varljive prirode, jer se često ne oslanja na činjenice nego na sjećanja. Izložba se bavi suvremenim poimanjem mediteranskih tradicija vezanih uz prehranu i obrte koji proizlaze iz potrebe pripreme hrane, poigrava se i pojmom izmišljenih tradicija, vrlo prisutnih unutar koncepta današnje mediteranske ishrane", kažu autori u predgovoru izložbe, koja prikazuje moguću revitalizaciju tradicionalnih obrta primjenom suvremenog dizajna.

Ivančić se bavi oblikovanjem keramike i član je Hrvatskog keramičarskog udruženja Kerameikon iz Varaždina, a oblikovanjem inovativnih formi započeo je krajem 2006. godine, dok se Jelušić bavi dizajnom i izradom raznovrsnih predmeta od drva te je radove izlagao na izložbama i sajmovima dizajna u Göteborgu, Helsinkiju, Milanu, Stockholmu i Zagrebu.

Stockholmski sajam održava se od 1951. godine, dio je velikog Stockholmskog tjedna dizajna i danas ga posjećuje oko četrdeset tisuća ljudi. Gotovo osamdeset posto svih izlagača dolazi iz skandinavskih zemalja, čime je uspjeh hrvatskog dvojca još značajniji, a njihov projekt čini zanimljivim predstavnikom mediteranske tradicije i običaja.

Objavio/la martina [at] kulturpunkt.hr 11.02.2016

VEZANE VIJESTI

Prožimanje studentskih, radničkih i socijalnih ciljeva

Razgovarala: Matija Mrakovčić
O studentskom organiziranju i prvoj zadruzi studenata Fabric8 co-op razgovarali smo s Josipom Vurnek, studenticom modnog dizajna i upraviteljicom zadruge.

Početni kapital za odgovorno poslovanje

Pripremila: Matija Mrakovčić
Grad Zagreb dodijelio je sedam potpora socijalnim zadrugama za devet projekata namijenjenih razvoju društvenog poduzetništva.

Otvoreno pismo kolektivu Škart

Piše: Bojan Krištofić

Umjesto konvencionalnom kritikom, naš Bojan Krištofić odlučio se na izložbu шkart kvart u Galeriji Nova osvrnuti u epistolarnoj formi.