Studij vladajuće klase | kulturpunkt

Najave Predavanje

<

Studij vladajuće klase

Marcell Mars će u sklopu G33koskopa održati kritičko predavanje o poslovnim strategijama Googlea, Facebooka, Amazona i eBaya.

11.05.2012 , Zagreb - net.kulturni klub mama

Predmet istraživanja "Studij vladajuće klase" su poslovne strategije, vizije, korporativne misije Googlea, Facebooka, Amazona i eBaya (GFAeB), te dizajn i arhitektura njihovih tehnoloških infrastruktura, politika pristupa i upravljanja korisničkim servisima i pripadajućim podacima kao i aproprijacija kontrakulturnih, najčešće hakerskih, vrijednosti i identiteta. Cilj istraživanja je uspostavljanje metodologije i kritičkog teorijskog instrumenta za analizu i evaluaciju političke, etičke, i profesionalne odgovornosti navedenih korporacija prema njihovim (proklamiranim) misijama i (reklamiranim) praksama u svijetu u kojem njihovi monopoli zauzimaju sve veći prostor.

Svaki od GFAeB su pokrenuti kao poslovi vođeni isključivo na Internetu. Oni su poslovni domoroci digitalnih mreža. Njihove mrežne infrastrukture naivnom promatraču izgledat će kao “javno dostupni servisi”, upravljani dinamikom njihovih “građana”, ostvarenje koje bi očekivali od države koja brine o zajedničkim resursima. Njihov golemi rast je paradigmatski primjer snage i efekta mrežnog razvoja. Mnogi su u ranim danima digitalnih mreža sanjali o eliminaciji posrednika u poslovanju i komunikaciji, ali iako su brojni posrednici otpali, oni koji su opstali učvrstili su svoje monopole s daljnjom tendencijom dominacije.

Oni digitaliziraju svjetsku intelektualnu baštinu, planetu Zemlju, Mjesec, mora i podmorje (Google), osiguravaju globalnu platformu trgovanja gdje bilo tko može prodati bilo što bilo kome (eBay), facilitiraju ponudu na tržištu intelektualnog rada tako što spajaju poslodavca s najamnim radnikom bez direktnog kontakta gdje je posao podjeljen u hiljade malih zadataka koje radnicima disribuira online platforma u realnom vremenu (Amazonov Mechanical Turk). Oni znaju tko je prijatelj s kim (Facebook), kakve su čije potrošačke preferencije (Amazon) ili koliko je tko pouzdan prodavač ili kupac (eBay). Oni su vladajuća klasa digitalnog svijeta.

Dosadašnji rezultati istraživanja su mapiranje i mjerenje fizičke infrastrukture Googlea: koliko servera, koliko novaca, ljudi i vremena je potrebno za izgradnju takvog sustava, povijesni pregled razvoja i implementacije ideje virtualne mašine, ispreplitanja različitih socijalnih dinamika (vojne, korporativne, akademske i kontrakulturne) u pokušaju ostvarivanja autonomije kroz kontrolu razvoja virtualne mašine i konkretan razvoj slobodnog softvera i izgradnja autonomne mrežne infrastrukture p2p biblioteke ("ilegalnih") digitalnih knjiga.

Predavanje će održati Marcell Mars u prostorijama net.kulturnog kluba mama u petak, 11. svibnja, u 19 sati

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 11.05.2012