Teorija koja hoda po Madridu | kulturpunkt

Vijesti Izvedbene umjetnosti

<

Teorija koja hoda po Madridu

Beogradski kolektiv TkH od 16. do 21. travnja sudjeluje u madridskom "teorijsko-umjetničkom laboratoriju" escenas discursivas.

  • A
  • +
  • -

Escenas discursivas (diskurzivne scene, scene diskursa) je teorijsko-umjetnički istraživački projekt koji se bavi kritičkim diskursima koji operiraju na suvremenoj madridskoj sceni izvedbenih umjetnosti. Projekt su - u okviru programa rezidencijalnih umjetničkih programa El Ranchito koji se održavaju u kulturnom centru Matadero tijekom 2011. i 2012. godine - inicirale Ana Vujanović i Marta Popivoda iz Teorije koja hoda.

Osnovna premisa projekta je da se autorice ne postavljaju u ulogu eksperata u području kulturnog mapiranja, koje su došle u Madrid kako bi objektivno istražile lokalnu scenu. Umjesto toga, one su "strankinje" u odnosu na tu scenu, čije je istraživanje određeno prije svega njihovom vlastitom teorijsko-političkom platformom. U tom smislu, escenas discursivas nudi jedan izazovan uvid u madridsku scenu, koji je konstruiran iz vanjske pozicije, isključene iz internih krugova, klanova i dokse. Ujedno, ovo istraživanje – uglavnom temeljeno kroz pripovijedanje i izvedeno kroz razgovore, izjave i video intervjue a akterima lokalne scene – ne govori samo o madridskoj sceni, već je i sredstvo za promišljanje konteksta beogradske scene, kojemu autorice pripadaju, kao i koncepata s kojima u njemu djeluju.

Projekt završava tjednim laboratorijem, koji uređuje radna grupa u kojoj surađuju Ana Vujanović, Marta Popivoda (TkH), Catarina Saraiva (El Ranchito), Isabel de Naverán i Victoria Pérez Royo (Artea).

Cilj ovog događaja jest otvoriti istraživanje – i u smislu uključivanja većeg broja suradnika i u smislu njegovog uvođenja u javnu sferu madridskog konteksta – i time doprinijeti kolektivnoj kritičkoj refleksiji stanja stvari i projekciji budućnosti. Istovremeno, urednice ne žele da laboratorij ostane lokalno specifičan, unatoč tomu što jest kontekstualno zasnovan. To znači da se polazi od stava da dijelimo slične probleme i neizvjesnosti na suvremenoj umjetničkoj sceni neoliberalno kapitalističkih društava, te stoga možemo pomoći jedni drugima u promišljanju naših lokalnih specifičnosti putem šire priče o globalnom kontekstu koja nije ispričana "univokalno" već je grade brojni glasovi koji dolaze iz različitih lokalnih konteksta.

 

Izvor: TkH

Objavio/la vatroslav [at] kulturpunkt.hr 16.04.2012

VEZANE VIJESTI

Performans kao događaj u javnoj sferi

Izdan je devetnaesti broj časopisa za teoriju izvedbenih umjetnosti TkH (Teorija koja Hoda): Političnost performansa

O samoobrazovanju u umjetnosti

Povodom zaključivanja projekta Raškolovano znanje, u Beogradu će biti organiziran veliki susret aktera regionalne nezavisne umjetničke scene.