Transparentno! | kulturpunkt

Vijesti Civilno društvo

<

Transparentno!

Premda je inicijativa U ime obitelji već mjesecima u kampanji, još uvijek se nije transparentno očitovala kako financira svoje aktivnosti.

  • A
  • +
  • -

Kampanja Građani glasaju protiv, koju je dosad podržalo 68 organizacija civilnog društva, objavila je danas preliminarni financijski izvještaj svoje kampanje u skladu s uputama Državnog izbornog povjerenstva i smjernicama Venecijanske komisije.

Financijski izvještaj kampanje Građani glasaju protiv predstavila je Zrnka Kušen, voditeljica prikupljanja sredstava kampanje od 6. studenoga, kad je u Hrvatskom saboru raspisan referendum. Ukupni dosadašnji troškovi iznose oko 50 000 kuna, s time da se najveći izdaci tek očekuju s obzirom na koncert na Trgu bana Jelačića u četvrtak. Troškovi za logistiku poput postavljanja bine, rasvjete i zvuka, iznosit će oko 80 000 kuna, dok bendovi nastupaju besplatno. Ukupno je dosad skupljeno oko 330 000 kuna od čega su najviše donirale udruge (CESI, Centar za mirovne studije, GONG, Domino, ZG Pride i Rode oko 87 000 kuna), dok je oko 22 000 kuna skupljeno na donatorskoj večeri u Kinu Mosor. Prikupljeno je oko 23 000 kuna donacija pojedinaca, te je prikupljeno oko 200 000 kuna u obliku donacija u naravi, poput dizajna i pozicija billboarda.

"Većina sredstava koju su donirale udruge su administrativni troškovi koje se inače koriste za hladni pogon, plaće i slično", istaknula je Zrnka Kušen dodajući da se anonimne donacije ne primaju, nego će biti uplaćene u dobrotvorne svrhe za nezbrinutu djecu". Finalni izvještaj očekuje se nakon 10. prosinca.

Ivan Munjin, član Organizacijskog odbora incijative U ime obiteljigostujući u HTV-ovoj emisiji Hrvatska uživo, rekao je da se njihovim donatorima, "muškarcima, ženama, obiteljima, različitim udrugama i pravnim osobama", kako ih je specificirao, prijeti pa strahuju od napada. Inicijativa je u lipnju objavila izvješće o financiranju koje možete pročitati ovdje.

Državno izborno povjerenstvo pozvalo je sve sudionike referendumske kampanje da u skladu sa standardima dobre prakse najmanje 24 sata prije referendumskoga dana objave svoja financijska izvješća te upozorava da bi nepostupanje sudionika referendumske promidžbe prema navedenom predstavljalo odstupanje od dosegnutih temeljnih demokratskih standarda u provedbi izbornih postupaka.

M.M. / GONG

Objavio/la matija [at] kulturpunkt.hr 26.11.2013