Trst je naš | kulturpunkt

Vijesti Arhitektura i urbanizam

<

Trst je naš

Brojni hrvatski filmovi i projekti bit će predstavljeni na 23. međunarodnom filmskom festivalu u Trstu.

Sedmodnevni festival u Trstu glavni je projekt asocijacije Alpe Adria Cinema. U tri natjecateljske sekcije - dugometražnog igranog, kratkometražnog i dokumentarnog filma, Festival donosi selekciju najboljih i najinovativnijih filmova, uglavnom iz srednje i istočne Europe. U službenu selekciju ovogodišnjeg Festivala uvrštena su tri hrvatska filma. Adieu N Barbare Vekarić  i Danas smo pojeli zadnju kravu Ane Perčinlić uvršteni su u Kratkometražnu konkurenciju, dok se Album Branka Ištvančića natječe u Dokumentarnoj konkurenciji Festivala

Kratkometražni igrani film Danas smo pojeli zadnju kravu nastao je u sklopu radionice kratkog filma Blank_filmski inkubator. Riječ je o debitantskom filmu zagrebačke studentice komparativne književnosti i portugalskog jezika Ane Perčinlić i produkcijski najkompleksnijem Blankovom filmu, snimanom na lokacijama u Zelenjaku i Kumrovcu. Glavne uloge pripale su Mariji Majcan, Jasni Bilušić, Davor Svedružiću i psu Scaru. Priča prati obitelj u poslijeratnom malom mjestu koja nastoji preživjeti glad i neimaštinu. Kratki film Adieu N Barbare Vekarić, nagrađen na prošlogodišnjoj reviji F.R.K.A za najbolju montažu (Lea Mileta), nastao je kao redateljičin ispit iz režije na Akademiji dramske umjetnosti. U filmu glume Nataša Janjić, Silvio Vovk i Amar Bukvić. Adieu N se prikazuje u subotu 21. i u nedjelju, 22. siječnja, a Danas smo pojeli zadnju kravu u nedjelju 22. i u utorak, 24. siječnja. Oba filma konkuriraju za Mediterraneo Cinema Award, nagradu publike za najbolji kratki film.

Ištvančićev dokumentarac Album bit će prikazan 24. siječnja 2012. i jedan je od 18 naslova koji konkuriraju za nagradu Alpe Adria Cinema Award za najbolji dokumentarni film iz regije. Uz Ištvančićev film  za nagradu se natječe i slovenski film Aleksandrinke redatelja Metoda Peveca o slovenskim emigrantima prije Drugog svjetskog rata, The Boy Who Was a King Andreja Paounova, dokumentarac o bugarskom kralju Simeonu Saxe-Coburg-Gotha i njegovom životu punom prevrata te Our School rumunjskih redateljica Mone Nicoară i Mirune Coca-Cozmao o malim Romima u ruralnoj Transilvaniji i drugi. Nakon premijernog prikazivanja na prošlogodišnjem ZagrebDoxu, kada je najavljen kao 'prvi hrvatski drugačiji dokumentarac o ratu', ovo će biti talijanska premijera i prvo međunarodno prikazivanje Albuma u konkurenciji za nagrade. 

U okviru Popratnog programa – animirani filmovi u Trstu bit će prikazan Dove sei amor mio Veljka Popovića koji je dosad prikazan na nekoliko festivala, te nagrađen Posebnim priznanjem žirija na prošlogodišnjem izdanju Sarajevo film Festivala. Fabula Popovićeva filma građena je oko samotnog života jedne starice ispunjenog svakodnevnim ritualima i melankoličnim prisjećanjima na sretnije dane. Osim službene selekcije i popratnih programa, u okviru Festivala u Trstu se već treću godinu zaredom održava koprodukcijski skup  When East Meets West na kojem se okuplja oko dvjesto europskih filmskih profesionalaca. Od 182 prijavljena projekta iz dvadeset devet europskih zemalja, među osamnaest projekata u programu pitching foruma WEMW uvršten je projekt Dianina lista producentice i redateljice Dane Budisavljević nastao u okviru produkcijske i distribucijske kuće Hulahop.

Uz pitching, ovogodišnje izdanje WEMW-a predstavlja i dvije nove sekcije. U programu Warm-up posvećenom projektima koji su u vrlo ranoj fazi razvoja ukupno će se predstaviti jedanaest projekata, među kojima i hrvatski projekti Far Encounters producentice Dijane Mlađenovic (Kinematograf). U sekciju Follow-up posvećenu projektima koji su prethodno već predstavljeni na europskim forumima odabrano je ukupno 10 projekata, među kojima Mitch – Diary of a Schizophrenic Patient producenta Siniše Juričića (Nukleus Film) i The High Sun Ankice Jurić Tilić (Kinorama).

Festival će biti otvoren 19. siječnja projekcijom igrano-dokumentarnog filmskog triptiha Majke makedonskog redatelja Milče Mančevskog u tršćanskom Teatro Miela, a zatvoren 25. siječnja proglašenjem nagrađenih filmova i projekcijom filma Leaving, debitantskog filma nedavno preminulog Vaclava Havela.

Na fotografij: Kadar iz filma Danas smo pojeli zadnju kravu/ Izvor: HAVC

 

 

 


Objavio/la ante [at] kulturpunkt.hr 17.01.2012