U specifičnom film(ofil)skom stilu | kulturpunkt

Najave Festival

<

U specifičnom film(ofil)skom stilu

Program ovogodišnjeg Splitskog filmskog festivala ima zajedničku crtu otpora prema kapitalizmu, populizmu i kontroli koja se s tehnološkim razvojem samo još više povećava.

04.10.2018 - 12.10.2018 , Split - Razne lokacije

Anđelo Jurkas, Do kraja smrti

Splitski filmski festival u svom 23. izdanju, tempiranom od 4. do 12. listopada, nastavlja u svom specifičnom film(ofil)skom stilu.  

Ove godine program ima zajedničku crtu otpora prema kapitalizmu, populizmu, kontroli koju tehnološki razvoj samo povećava, u sustavu gdje zanemarivo mali broj ljudi postaje sve bogatijima, a ogromna većina žitelja na zemlji sve siromašnija.

Filmovi iz međunarodne konkurencije uključuju nagrađivani filmovi Donbass, novi film kultnog ukrajinskog filmaša Sergeja Loznitse, Ljubav 1. pas rumunjskog "novovalovca" Florina Serbana, slovensko-norveško-talijanska koprodukcija History Of Love Sonje Prosenc, The Widowed Witch Caija Chengjieja, Volcano Ukrajinca Romana Bondarčuka, Those Who Are Fine Cyrila Schäublina, a treba spomunti  i ORDER,  trodijelni operetski film  kolektiva Democracia koji oštro kritizira konvencije i nepravde kapitalizma i njegove globalne hegemonije. U konkurenciji dugometražnih filmova nalazi se i jedan domaći naslov - Do kraja smrti Anđela Jurkasa.

U međunarodnoj konkurenciji kratkometražnih filmova, od 33 naslova sa svih kontinenata, čak je pet hrvatskih kratkiša: FilmFlam Marka Belića, Završni krug  Vladislava Kneževića, Trip  Marka Meštrovića, 90 sekundi u Sjevernoj Koreji Ranka Paukovića i Nigdina Neli Ružić

U programu hrvatskih filmova je Lada Kamenski Sare Hribar i Marka Šantića, trostruko nagrađena na Puli te film Anđela Jurkasa Happy End koji će na STFF-u imati službenu hrvatsku premijeru pred početak kino distribucije u studenome. U  istom programu je osam, manje eksponiranih, hrvatskih kratkih filmova.

Zanimljivih dugometražnih  filmova ne nedostaje ni u programu Forum/Next Door/Frame Extended, primjerice indijski film autora Aditya Kripalanija Tikli and Laxmi Bomb' u kojem seksualne radnice uzmu stvar u svoje ruke da bi ostvarile autonomiju u profesiji. 

Peruanski redatelj Renzo Alva Hurtado u filmu Profundidad de Campo' kroz pronađene vrpce rekreira prosvjede protiv projekta rudnika Southern Copper. Njemačka redateljica Rosa Hannah Ziegle u filmu Family Life prikazuje kompleksne odnose dviju mladih djevojaka, koje pokušavaju naći svoj put u život uz odrasle. Aleksandro Tesei u dokumentarcu The Zone – Post Atomic Journey prati mladiće koji ilegalno borave u zabranjenoj zoni Černobila u čijem je centru famozni Reaktor 4. Francuski debitant Camille Vidal-Naquet u filmu Sauvage prikazuje mladića koji prodaje svoje tijelo na ulici, muškarci dolaze i odlaze…dok on traži ljubav. U iranskom igranom filmu Redhead redatelj Karim Lakzadeh na zanimljiv način vodi priču o dvojici braće koji nastoje povratiti otetu zemlju.

U istom programu vidjet ćemo Roi Soleil, novi film još jednog starog festivalskog znanca Alberta Serre. Film je bez dijaloga isto kao i uradak španjolskog redatelja Jorge Lópeza Navarretea Ronco Rumor Remoto.

Na festivalu se prikazuje sedam VR filmova i movomedijski digitalni uradak Plazaville GH Hovagimyana, HD remake Godardovog filma Alphaville snimljen u New Yorku. 

Posebna zanimljivost 23. Festivala je i "mini retrospektiva" Jana Soldata Moć, sigurnost i dominacija, autora dokumentaraca kojega ne zanima seksualnost ili slamanje tabua, već odnos osobe prema vlastitu tijelu. 

Ostale informacije potražite na službenoj stranici.

Objavio/la martina [at] kulturpunkt.hr 03.10.2018