Umjetničko istraživanje: kritika i praksa | kulturpunkt

Video

Umjetničko istraživanje: kritika i praksa

Tribina je sagledala fenomen umjetničkog istraživanja iz kritičarske, umjetničke i kustoske perspektive.

Online tribina nastala u suradnji Kulturpunkta i beogradskog portala SEEcult.org posvećena je fenomenu umjetničkog istraživanja u domeni vizualne umjetnosti. Umjetničko istraživanje je široka i fluidna kategorija koja u praksi poprima različita značenja. Ipak, kada govorimo o umjetničkom istraživanju najčešće govorimo o praksama koje spajaju umjetničke pristupe s metodama rada koje se preuzimaju iz područja znanstvenog istraživanja. Drugim riječima, radi se o procesima za koje se vežu odrednice kao što su inter- ili transdisciplinarnost, hibridnost i procesualnost.

Upravo zbog svoje otvorenosti, ovakve se prakse suočavaju s izazovima na više razina: od osmišljavanja, provedbe i produkcije, pa sve do interpretacije i recepcije. Prepoznavanje i definiranje specifičnosti ovakvih radnih procesa, (ne)mogućnosti njihove realizacije, njihova prisutnost i uloga u akademskom kontekstu, te izazovi koje umjetnička istraživanja postavljaju kustoskom i kritičarskom radu neka su od pitanja koja je tribina otvorila.

U razgovoru su sudjelovale multimedijska umjetnica Katerina Duda, kritičarka Miona Muštra te kustosica i kritičarka Maja Ćirić, a moderirala ga je kustosica Lea Vene.

Dizajn vizuala potpisuje Zoran Đukić.

Program je dio višegodišnjeg programa posvećenog kritici suvremene umjetnosti u regiji. Tribina je nastala uz financijsku podršku Zaklade Kultura nova u sklopu projekta Svijet oko nas – Očuvanje prostora kritike. Tribina je dio programa Kritika – jučer, danas, sutra koji se realizira uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH i Grada Zagreba.