Vježbaonica slušanja s Ninom Čalopek | kulturpunkt

Natječaji Ostali

<

Vježbaonica slušanja s Ninom Čalopek

Radionica muzikologinje Nine Čalopek polaznicima će pomoći da još bolje slušaju i slušno razumiju odnose u glazbi današnjice u fokus postavljajući Novu glazbu 20. i 21. stoljeća.

ROK: 20.10.2020
  • A
  • +
  • -

Pozivamo vas da se prijavite na Vježbaonicu slušanja Nine Čalopek koja će se održati 22. listopada u Showroomu Galerije Nova. Prijave primamo do 20. listopada na mail u linku.

Slušanje glazbe jedno je od najslabije istraženih područja ljudskog doživljajnog iskustva koje kognitivna psihologija pokušava objasniti. Istovremeno, slušanje glazbe svakodnevni je ritual i srodna praksa gotovo svim pripadnicima ljudskoga roda (o kojem god glazbenom ukusu ili interesu se radilo). Slušanje glazbe ljudska je aktivnost koja se gotovo nikako ne može opisati riječima, čiji je doživljaj uvijek osoban, a način ili metodologija slušanja ovisi od slučaja do slučaja. Međutim, ono se intelektualno, analitički, doživljajno i emotivno intenzivira širenjem slušateljevog latentnog polja kontekstualizacije kroz referencijalne odnose unutar slušatelju bliske glazbene literature.

Upravo iz tog razloga Vježbaonica slušanja Nine Čalopek u fokus postavlja Novu glazbu 20. i 21. stoljeća, glazbu koja je vrlo često začudna, slušno na rubu ekscesa, a za neke slušatelje ponekad čak i neslušljiva. Ekstremi Nove glazbe pomoći će nam da još bolje slušamo i slušno razumijemo odnose u glazbi današnjice. Iz različitih i brojnih povijesnih, socijalnih, estetskih, teorijskih i inih razloga, ova glazba propitivala je i poništavala, a počesto postavljala u ekstreme elementarnu bazu glazbe, odnosno svoje vlastite gradbene elemente – ton, odnosno tonalitet, ritam pa i metriku, timbar ili boju i dr. koje ćemo u radionici pokušati iskoristiti kao vodiče u analitičkom slušanju i svojevrsne lakmus-papire prepoznavanja reakcija i suodnosa, utjecaja, ali i poništavanja elemenata klasične glazbe (prošlosti ili sadašnjosti) ili novih postupaka te formata bez obzira o kojem se glazbenom žanru 20. i 21. stoljeća radilo.

Nina Čalopek diplomirala je muzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, s radom iz područja estetike i sociologije glazbe, s fokusom na analizu i interpretaciju zagrebačke glazbene sredine i kulturne scene s kraja 19. i početka 20. stoljeća. Upravo je kontinuirani i živ interes za samu izvedbenu praksu, kako teoretski, tako i konkretno, produkcijski i kustoski, osnovni pokretač svih njezinih aktivnosti. Intenzivno se bavi producentskim i organizatorskim poslom prije svega s naglaskom na suvremenu glazbu već od samog studija, a kada 2006. postaje producentica Cantus Ansambla, jedinog hrvatskog ansambla specijaliziranog za izvođenje suvremene umjetniče glazbe. Godine 2008. zapošljava se na mjesto stručne suradnice Hrvatskog društva skladatelja. Od 2007. godine radi u producentskom timu festivala Muzički biennale Zagreb, da bi već 2009. postala izvršnom producenticom, a za festivalsko izdanje 2019. izabrana je i u programski odbor festivala. Iste 2019. inicirala je i kurirala popratni program MBZ festivala za djecu i mladi koji je kroz svoje programe obuhvatio više od 3000 djece Grada Zagreba i zagrebačkog prstena. U svojoj karijeri surađivala je s umjetnicima i ansamblima kao što su Heiner Goebbels, Vinko Globokar, Tansy Davies, Rolf Wallin, Irvin Arditti, Richard Ayers, David Kollar, Michael Riessler, London Sinfonietta, Camerata Nordica, Beijing Symphony Orchestra, Orchestra di Verona i gotovo svim domaćim umjetnicima. Godine 2013. angažirana je od strane Vlade Republike Hrvatske na poziciju izvršne producentice Svečane proslave ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Od 2017. predsjednica je Hrvatske udruge Osorske glazbene večeri, te izvršna producentica nacionalnog festivala Osorske glazbene večeri. Ujedno je aktivna i na međunarodnoj kulturnoj sceni te je hrvatska delegatkinja Međunarodnog društva za suvremenu glazbu, a u razdoblju od 2012. do 2013. izabrana je i za članicu Izvršnog odbora ovoga društva. Intenzivno surađuje s Europskom udrugom festivala (EFA), hrvatskom Zakladom Kultura nova te ostalim akterima i institucijama na domaćoj i međunarodnoj glazbenoj i kulturno-umjetničkoj sceni. Bavi se glazbenom kritikom i trenutno je stalna suradnica portala Kulturpunk.hr. Zaposlena je u Hrvatskom društvu skladatelja.

Projekt Kultura kritičkog slušanja, u sklopu kojeg se radionica održava, želi doprinijeti jačanju i promociji medija podcasta i općenito kulture slušanja. Projekt provodimo kroz produkciju podcasta (Audiovodstva, Improvizacije i Zvučni krajolici), prijevode relevantnih tekstova o zvuku, slušaonicama eksperimentalnog zvuka s Ninom Čalopek i Davorkom Begović te organizacojom panela o podcastu i radiju planiranom za prosinac. Projekt se provodi uz podršku Ministarstva kulture i medija RH. 

Objavio/la martina.kontosic [at] kulturpunkt.hr 12.10.2020