Zagrebačko-beogradski eksperiment | kulturpunkt

Vijesti Film

<

Zagrebačko-beogradski eksperiment

Pregled povijesne antologije i recentne produkcije zagrebačkog i beogradskog eksperimentalnog filma i animacije prikazuje se na ciriškom festivalu VIDEOEX.

Jedan od popratnih programa 15. Festivala eksperimentalnog filma i videa VIDEOEX, koji se od 25. svibnja do 2. lipnja održava u Zürichu, posvećen je zagrebačkoj i beogradskoj eksperimentalnoj sceni, a sastoji se od pregleda povijesne antologije i recentne produkcije eksperimentalnog filma u dvama gradovima (odnosno dvjema državama), kao i hrvatske animacije.

Cijeli program nazvan je Beograd i Zagreb: nova Europa. Prvi od dva povijesna bloka hrvatskog eksperimentalnog filma, usredotočen je na redukcionističke trendove u kinoklupskoj produkciji 1960-ih koji su obilježili jedinstveni zagrebački festival eksperimentalnog filma GEFF (Genre Film Festival), a donosi radove Mihovila Pansinija, Vladimira Peteka, Toma Gotovca, Milana Šameca, Ivana Martinca, Vjekoslava Nakića i Ante Verzottija. Suživot filma i novog medija videa u "post-geffovskim" desetljećima, u programu Post 1960s: Ping-pong, bit će predstavljen radovima pionira videoumjetnosti (Martinis, Iveković, Trbuljak), multimedijskih umjetnika (Stilinović, Galeta, Gotovac, Kipke) i videoumjetnika novije generacije (Bukovac, Mustać, Zrnić, Knežević, Bogojević Narath).

U izboru iz novomilenijske produkcije kratkog metra nalaze se radovi Damira Čučića, Tanje Deman, Ivana Faktora, Mirande Herceg, Nicole Hewitt, Ane Hušman, Vladislava Kneževića, Juraja Lerotića, Marka Meštrovića, Damira Očka, Borisa Poljaka, Renate Poljak, Mare Šuljak, Marka Tadića i Petre Zlonoge, dok se program hrvatske animacije proteže čak do ranih 1960-ih i Don Kihota Vlade Kristla, ali je uglavnom usredotočen na noviju produkciju i radove Dalibora Barića, Simona Bogojevića Naratha, Ivane Jurić, Nicole Hewitt, Marka Meštrovića, Darka Masneca i Danijela Šuljića.

Hrvatski film na festivalu VIDEOEX predstavljaju izbornice programa Sanja Grbin i Diana Nenadić.

Izvor: HFS / Na fotografiji: Ana Hušman, Ručak

 
Objavio/la antonija [at] kulturpunkt.hr 01.06.2013