Tekst | kulturpunkt

Rastakati uobičajene modele i učiti jedni od drugih

Piše: Matea Grgurinović

Program prve godine WHW Akademije temeljen je na eksperimentu, grupnom radu, dijalogu i suradnji te na kontinuiranom procesu zajedničkog učenja.

Lutrija preživljavanja na sceni

Piše: Hana Sirovica

Ne postoje mehanizmi koji bi novim umjetničkim organizacijama u polju izvedbenih umjetnosti osigurali kontinuitet rada, koji je ujedno i preduvjet za minimalnu sigurnost financiranja.

Prekrojene prošlosti, zakrpane sadašnjosti

Piše: Bojan Krištofić

Posvećeni povijesti i sudbini naše tekstilne industrije, projekt Skrojene budućnosti? i prateća izložba na dojmljiv način objedinjuju proizvodnju znanja i umjetnički angažman.

Dokumentaristički otisak osječke umjetničke gerile

Piše: Ivana Đerđ Dunđerović

POPUP CV sabire i zaokružuje šest godina djelovanja osječkog POPUP-a, nakon kojih ipak ostaje dojam da se inicijalna pozicija iz koje je udruga krenula nije bitno promijenila.

Kazalište pustoši

Piše: Hana Sirovica

Udar na nezavisnu kulturu u Zagrebu kroz oduzimanje prostora i sustavno smanjenje financija na specifičan se način prelama na nekomercijalnoj i izvaninstitucionalnoj kazališnoj produkciji.

Kupovanje unaprijed izgubljenog vremena

Piše: Luka Ostojić

Pozamašni iznosi koji se kulturi dodjeljuju putem natječaja financiranih iz Europskog socijalnog fonda prikrivaju činjenicu da okviri natječaja ne omogućuju dugoročnu stabilnost udruga.

Konzervativno i bezidejno rješenje

Piše: Luka Ostojić

Budući da nezaposlenost svodi na neprilagođenost građana tržištu rada te da je oblikovan okvirima postojeće ekonomije, Europski socijalni fond ne uspijeva utjecati na nejednakost u Uniji.

Dobri duhovi Zagreba

Piše: Bojan Krištofić

Projekt Virtualni muzej Dotrščina i prateće memorijalne intervencije nude prolaz kroz guste povijesne slojeve koji su prekrili dotrščinsku šumu kao mjesto masovnih ustaških zločina.

Ona, borkinja!

Piše: Bojan Krištofić

Crtani roman Ja borac posvećen slikarici Nasti Rojc osebujno je, ali i pristupačno djelo koje nudi nezaboravnu sliku svoje protagonistkinje.

Nevidljivo roblje automatizacije

Piše: Jelena Uher

Ovogodišnji festival Moje, tvoje, naše stavio je naglasak na ljude koji stoje skriveni iza rada strojeva, doslovno i metaforički, i bez kojih strojevi ne mogu – raditi.

Digitalna kultura: kapitalizam bez duha

Piše: Paško Bilić

Treći u nizu tekstova o digitalnoj ekonomiji govori o proizvodnji želja i potreba u monopolno-financijskom kapitalizmu, a time i proizvodnji kulturnih praksi uporabe digitalnih tehnologija.

Prostor kao shopping ulov

Piše: Nikola Zdunić

Kao opozicija transformaciji gradskih prostora u parcele za bogaćenje javljaju se inicijative koje obranom javnih površina nude viziju grada kojeg su-oblikuju njegovi stanovnici.