Kinemaskop | kulturpunkt
Kulturoskop Kinemaskop

Feministički lov na sviću

Piše: Mima Simić

Murina, prvi hrvatski film koji iz ženske perspektive progovara o tamnoj i distopijskoj strani otoka, predstavlja važno, ali ne i odvažno ostvarenje.

Kulturoskop Kinemaskop

Pr(lj)avi šarm Jadrana

Piše: Tihana Bertek

Od monumentanog prikaza pučine do pesimističnih prizora devastirane obale – Horizont i Nulti krajolik na različite načine pristupaju ekološkoj krizi na Jadranu.

Kulturoskop Kinemaskop

Čudnovata filmska kaljuža

Piše: Mima Simić

To Love and Back još je jedan oportunistički poduhvat Jakova Sedlara, u ovom slučaju u službi izraelskog pinkwashinga i navodne kritike totalitarizma.

Kulturoskop Kinemaskop

Nadvladavanje zadane slike

Piše: Iva Rosandić

Angažirani dokumentarac može pobuditi osjetljivost publike ako se obzor očekivanja transformira od tabloidiziranog prikaza prema prikladnijim medijskim obrascima. 

Kulturoskop Kinemaskop

Gledam li Zemlju iz zraka, ne vidim granice, vidim žicu

Piše: Dora Sivka

Dokumentarni film “Žica” propitkuje ideju žilet-žice na hrvatsko-slovenskoj granici iz sveobuhvatnosti perspektiva, no s jasnim upozorenjem budućnosti kakvu nam takve prakse donose.

Kulturoskop Kinemaskop

U potrazi za autorskim potpisom

Piše: Matej Beluhan

Filmovi prikazani na ADU Shorts odišu ekonomičnošću dramaturške i stilske izvedbe te susprezanjem od dijaloga i prepuštanjem komunikaciji između redaka.

Kulturoskop Kinemaskop

Plemena novog fašizma

Piše: Bojana Videkanić

U seriji Plemena Europe, čiji je politički podtekst po mnogočemu problematičan, spomenik na Petrovoj gori postaje igralište za sadističku imaginaciju.

Kulturoskop Kinemaskop

U deliričnoj tamnici nacionalizma

Piše: Viktor Zahtila

Premda uvjerljivo prikazuje afektivno ludilo obitelji Milošević, serija Porodica otupljuje svoju kritičku oštricu izostankom formalne umjetničke intervencije i spekulacije.

Kulturoskop Kinemaskop

Tragedija laži u srži ljudskosti

Piše: Mima Simić

Quo Vadis, Aida? smjelo nas vodi kroz kakofoniju užasa, izoštrava zapostavljena čula i imaginaciju te omogućuje da se zagledamo u bezdan strave srebreničkog genocida.

Kulturoskop Kinemaskop

Moderna superherojska obitelj

Piše: Tonći Kožul

Neočekivano poigravanje WandaVisiona sitcomovskom tradicijom ipak ne mijenja dojam da je primarna svrha serije da nas navede na konzumiranje još Marvelovog sadržaja.

Kulturoskop Kinemaskop

Kap vode u kršu apolitičnosti

Piše: Mima Simić

Iako je izuzetno uspio na formalnom i stilskom planu, film Nun of Your Business svojim političkim implikacijama ostavlja dojam pogrešnog skretanja.

Kulturoskop Kinemaskop

Lijepi Ritchie i slatki grijeh

Piše: Tonći Kožul

Koliko god da zna biti potresna, serija It's a Sin isto tako pršti od energije jer ne oplakuje samo preminule od AIDS-a, nego i slavi kako gej život, tako i mladost općenito.