Kinemaskop | kulturpunkt
Kulturoskop Kinemaskop

Edukacija, demistifikacija i ljubav

Piše: Sara Simić

Inzistirajući na žanrovskoj raznovrsnosti, umjetničkoj inovativnosti i razvoju publike, "Kratki utorak" pod vodstvom Ivana Ramljaka ostavio je neizbrisiv trag na zagrebačkoj filmskoj sceni.

Kulturoskop Kinemaskop

Umjetnica mora biti – poduzetnica?

Piše: Barbara Gregov

U recentnom repertoaru filmova koji tematiziraju svijet (vizualne) umjetnosti, nijansiranim pristupom isprepletenosti umjetnosti i tržišta ističu se "Afrička očajnica" i "Bolesna djevojka".

Kulturoskop Kinemaskop

Televizijska posla

Piše: Lucija Klarić

Da bismo mogli govoriti o stanju TV scenaristike, trebali bismo imati produkcijske kuće zainteresirane za kvalitetu, što sudeći prema smjernicama javne televizije – u Hrvatskoj nije slučaj.

Kulturoskop Kinemaskop

Top 20 najboljih serija 2022.

Piše: Tonći Kožul

Televizijsku godinu obilježili su novi-stari trendovi i povratak serija koje simultano opčinjavaju šire gledateljstvo, a o najboljima među njima čitajte na našoj ovogodišnjoj top-listi.

Kulturoskop Kinemaskop

Smjela sublimacija nepojmljivog užasa

Piše: Ana Vučić

Radnja Saint Omera počiva na stvarnom slučaju čedomorstva koji je potresao francusku javnost, a sam film vrlo vjerno prenosi ono što se u sudnici događalo.

Kulturoskop Kinemaskop

Tragovi zaboravljene queer povijesti

Piše: Sara Gurdulić

Iako ne zahvaća sva trans iskustva, Lifshitzova Casa Susanna dirljiv je prikaz lako previđenog dijela povijesti čiji su tragovi ostavljeni na (re)interpretaciju pronalaznika.

Kulturoskop Kinemaskop

Nestabilne putanje filmske proizvodnje

Piše: Karla Crnčević

Filmska industrija okuplja velik broj radnika s naočigled različitim vještinama i znanjima – a upravo zbog fragmentiranosti radništva, zajednički se problemi teško i rijetko artikuliraju.

Kulturoskop Kinemaskop

Videoigre između zanosa i radničkih prava

Piše: Lucija Klarić

U industriji koja uvelike počiva na entuzijazmu, neizvjesnost i nadekvatni uvjeti rada cijena su koju mnogi plaćaju za ostvarivanje ultimativnog sna: raditi na videoigri.

Kulturoskop Kinemaskop

Od filma do parafilma

Piše: Nikola Đoković

Degradacija kinoprikazivaštva na prostoru bivše Jugoslavije usko je povezana sa zatiranjem kulture kao javnog dobra, stvarnim nasiljem rata i simboličkim nasiljem tržišta i nacionalizma.

Kulturoskop Kinemaskop

Pogled u destruktivni vrtlog tranzicije

Piše: Nika Petković

Iako namjera nije bila uspostaviti direktnu poveznicu s današnjim kontekstom, Nosorog Olega Sencova otkriva genealogiju nasilja koje je od devedesetih zavladalo Ukrajinom.

Kulturoskop Kinemaskop

Posveta mogućnostima filma

Piše: Jelena Pašić

Novi radovi Nine Bačun i Sunčice Fradelić, svaki na svoj način, rastvaraju prostor za spekulaciju o filmskom mediju i dosezima kinokulture.

Kulturoskop Kinemaskop

Podizanje taloga podsvjesnog

Piše: Marija Krstanović

Animirani filmovi Hane Tintor, Sare Bernat i Sare Tomas prikazani na Animafestu na različite načine pristupaju vizualizaciji emotivne prtljage unutar kratkog metra.