Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Provokacija kao katalizator promjene

Piše: Milena Žarković

U performansu Srbin, Cigan, Peder i Musliman Mirjana Đan se izlaže publici i postavlja u ulogu prokazivačice, dok njezin istup propituje razinu tolerancije u društvu.

Kulturoskop Kritika

Gdje je trauma, tu je umjetnost

Piše: Nora Čulić Matošić

Predstava Srebrenica. Kad mi ubijeni ustanemo precizno prodire u korijene huškačke ratne ideologije, stvarajući na sceni prostor za suočavanje s traumom.

Kulturoskop Kritika

Izgradnja i razgradnja zajedništva

Piše: Nika Krajnović

Izvođačice u plesnoj predstavi Skupa Petre Hrašćanec impresioniraju zanosom i ozbiljnošću kojima su prenijele zajedničko bivanje na sceni kao polazište samog kretanja.

Kulturoskop Kritika

Natečene mlade djevojke

Piše: Diana Meheik

Autorski tim studentske predstave Tri sestre uspijeva prepoznati i ispisati poveznice između Čehovljeva i našeg vremena, bez pojednostavljivanja i prisilnog brisanja razlika.

Kulturoskop Kritika

Fragmentarne naracije odsutnosti

Piše: Ana Fazekaš

Žene minorne spekulacije izuzetno je kompleksan, ali ne i hermetičan rad – on nam govori sve što trebamo znati, a to čini na puno različitih načina.

Kulturoskop Kritika

Probudimo ravnodušne

Piše: Diana Meheik

Seks-umetnost-komunizam ispituje nasljeđe dvadesetostoljetnih revolucija i podsjeća da to nasljeđe može ostati naše samo ako nastavimo borbu prethodnih generacija.

Kulturoskop Kritika

Dospjeti u zemlju, izrasti iz zemlje

Piše: Maja Flajsig

Izložba The Passage, realizirana u suradnji Selme Banich, Marijane Hameršak i kolektiva Žene ženama, obilježava živote žrtava okrutnog režima na granicama Europske unije.

Kulturoskop Kritika

Izlazak iz identitetske matrice

Piše: Josipa Lulić

Selma Selman umjetnica je koja ne progovara samo o nekoj društvenoj zbilji, već govori iz nje, ne samo potičući promjenu već i direktno mijenjajući stvarnost.

Kulturoskop Kritika

Pazi da te (ne) vide!

Piše: Ana Fazekaš

Predstava Nevidljivi (ples) gradi se u igri, oslanjajući se na mladenačku energiju i humor plesačica koje se vidno zabavljaju, kao i na nenametljivu ljepotu urbanog pejzaža.

Kulturoskop Kritika

Splav kao mogućnost nastavka svijeta

Piše: Bojan Krištofić

Radom Transocean 8 umjetnik Tin Dožić je istodobno oprostorio posvetu sjećanju na putovanje splavi od Zagreba do Siska te oblikovao odu ideji o mogućnosti putovanja.

Kulturoskop Kritika

Moć razumne prilagodbe

Piše: Kristina Tešija

Izvođačice predstave Druga kože, treće žene uspijevaju probiti nevidljivi zid prema publici i rastvoriti joj dijeljeno iskustvo refleksije o proživljenom u prethodnoj godini.

Kulturoskop Kritika

Živo tkivo klupske scene

Piše: Dijana Grubor

Remiksevi okupljeni na kompilaciji Collective Reverbs otvaraju prostor za interakciju novih estetika i glasova u eksperimentalnoj klupskoj glazbi.