Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Odvojene nježnosti i bliskost na daljinu

Piše: Tihana Bertek

Radovi Katarzyne Perlak i Fette Sans prikazani u sklopu Organa Vida istražuju problematiku intimnih odnosa u vremenu fizičkog distanciranja i sve veće digitalizacije afekata.

Kulturoskop Kritika

Plesni elektro-triptih

Piše: Ana Fazekaš

Najživlje i najintrigantnije pojave suvremene plesne scene nastaju upravo kao alternativa krutim tradicionalnim i duboko problematičnim uvjetima rada i umjetničkog promišljanja.

Kulturoskop Kritika

Elastičnost kao formula uspjeha

Piše: Ira Ferris

Iako je predstava Magnetsko polje igre namijenjena edukaciji djece, ona često aludira na znanja koja djeca već posjeduju, a koja smo zapravo mi odrasli zaboravili.

Kulturoskop Kritika

Žive zvučne slike na platnu vinila

Piše: Nina Čalopek

Album 4 DAYS braće Sinkauz nije samo dokument njihove izvedbene suradnje s Danijelom Žeželjom, nego i samodostatna glazbeno-zvučna cjelina koja priča svoju muzikalnu priču.

Kulturoskop Kritika

Inovativan i raznolik zid buke

Piše: Silva Milostić

Peti ZEZ festival pokazao je snagu programske koncepcije, koja je ove godine rezultirala nizom izvrsnih, na noise pretežito oslonjenih koncertnih izvedbi.

Kulturoskop Kritika

Navigacija kroz iskustvo kapitalističke svakodnevice

Piše: Sara Gurdulić

Radom Mjesta susreta, nastalom na sjecištu dizajna videoigara i eksperimentalnog filma, Mario Mu otvara dijalog u kojem publika promišlja vlastite i šire društvene bitke.

Kulturoskop Kritika

Svi smo uigrani i nema prostora za novosti

Piše: Ana Dragozet

Dokumentaristički motivi utkani u izvedbu Memorija (svijeta) je puna predstavljaju sliku trenutnosti i sveopće izgubljenosti u bunilu medijskog bombardiranja.

Kulturoskop Kritika

Seks, rad i tango

Piše: Ana Fazekaš

Predstava Yira yira na senzualan i drzak način ispituje implicitnu prisutnost izvedbenosti u cjelokupnoj društvenoj stratifikaciji, uključujući i područje seksualnosti.

Kulturoskop Kritika

Od ritualnog i mračnog prema konsonantnijem i pitkijem

Piše: Silva Milostić

Mimikin koncert u Vintage Industrial Baru, koncipiran kao mješavina njihovih zadnjih dvaju albuma, otvara pitanje estetskog smjera kojim će se orkestar kretati na nadolazećim izdanjima.

Kulturoskop Kritika

U potrazi za varijabilnim paviljonom

Piše: Irena Borić

Od fizičkog do virtualnog prostora i natrag, Savić-Gecan šalje nas u potragu za izvedbom koja se infiltrira posvuda u Bijenale, suptilno propitujući kanale komunikacije.

Kulturoskop Kritika

Dekonstrukcija komunikacije kao pretpostavka bliskosti

Piše: Dijana Grubor

Audiovizualni projekt Interferencija tonote i varboske propituje komunikacijsku funkciju govora ukazujući na njegovu nepredvidljivost, kontekstualnost i relacionalnost.

Kulturoskop Kritika

Kazalište kao ogledalo društva

Piše: Nika Krajnović

Kroz biografska iskustva beskućništva, dokumentarna predstava Crna vuna progovara o gorućem društvenom problemu čije sistemske uzroke traži u odnosu sustava prema pojedincu.