Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Između prostora Grada

Piše: Karla Crnčević

Uspostavljajući odnos između dubrovačke tradicije i suvremenosti, povezujući ih temom krajolika, izložba Užasi zavičaja nastoji obnoviti kritičku misao o gradskom prostoru.

Kulturoskop Kritika

Gledatelj kao svjedok intimnih pomaka

Piše: Ivana Slunjski

Predstave izvedene u zagrebačkom dijelu Perforacija komornije su, zahtijevaju koncentracijski napor okrenut iskustvenome, ali navode i na zamišljanje nad sferama onkraj smisla.

Kulturoskop Kritika

Glumci prepušteni sebi samima

Piše: Ivana Đerđ-Dunđerović

Predstavu Konstelacije, premijerno izvedenu na Osječkom ljetu kulture, obilježavaju dobre glumačke izvedbe, ali i nedostatak angažmana na dubljem promišljanju cjeline.

Kulturoskop Kritika

Demontaža produkcije pornografske slike

Piše: Hana Sirovica

Tretirajući elemente pornografske izvedbe kao elemente plesnog jezika, predstava TEK PRISTIŽE feministički pornopejzaž bavi se onime što ostaje izvan pornografskog kadra.

Kulturoskop Kritika

Gusti slojevi glazbe i značenja

Piše: Nina Čalopek

Album Divinities of the Earth and the Waters Mimika Orchestra ozbiljan je, gotovo megalomanski projekt iza kojeg stoji vrlo precizna, talentirana ruka kompozitora Maka Murtića.

Kulturoskop Kritika

Prizivanje distopije

Piše: Maja Flajsig

Izložba Altern_ators irskog kolektiva Difference Engine, posvećena estetici distopije, pozitivan je primjer suradnje HDLU-a i jedne nezavisne skupine umjetnika.

Kulturoskop Kritika

Drugačija imaginacija je moguća

Piše: Jelena Pašić

U deborovskom "društvu spektakla" virtualno postaje stvarno, i obratno, a koncept zabave i igre koju nudi gaming industrija doveden je do ekstrema. 

Kulturoskop Kritika

Na tragu drugačijeg slušanja

Piše: Nina Čalopek

Iako prvom izdanju ZEZ festivala nije nedostajalo odvažnosti, ostaje dojam da su ambiciozni planovi rezultirali time da se kvaliteta programa dijelom raspršila u kvantiteti.

Kulturoskop Kritika

Tijelo koje sputava i koje je sputano

Piše: Irena Borić

Umjesto stanovanju u domu i politikama koje reguliraju umorno tijelo, Marina Paulenka portretiranjem izbliza u seriji od 9 do 12 važnost daje stanovanju u ostarjelom tijelu.

Kulturoskop Kritika

Prostori zamagljenog postojanja

Piše: Bernard Koludrović

Izložba i prateći diskurzivni program festivala Moje, tvoje naše na temu transnacionalizama bavili su se mjestima društvenog, političkog i geo-klimatskog rastakanja granica.

Kulturoskop Kritika

Ozbiljno neozbiljna glazbena kontrakultura

Piše: Nina Čalopek

Izdanje Silvio Foretić. Transakcije/Transactions. 1968.-1979. donosi sjajne elektroakustičke fragmente koji se ne uspijevaju etablirati i zaživjeti kroz svoju osakaćenost.

Kulturoskop Kritika

S onu stranu zajedničkog očaja

Piše: Ivana Đerđ-Dunđerović

Izložba X Pozicija Kristine Marić ocrtava umjetnički senzibilitet raskošan u paradoksu između ekstrovertiranog izvedbenog dijaloga i tankoćutnog unutrašnjeg monologa.