Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Podudaranje početka i kraja

Piše: Sendi Bakotić

Rad panike, oproštajna predstava izvedbenog kolektiva BADco., dojmljivo je događanje koje priziva distopijski realno suočavanje s krajem svijeta kakvog poznajemo.

Kulturoskop Kritika

Putovanje kao intimno i spoznajno iskustvo

Piše: Ivana Đerđ - Dunđerović

Izložba Arhiva sjećanja u novootvorenoj osječkoj Galeriji Knifer sažima utiske i doživljaje, ali i promjene izazvane putovanjima, izbjegavajući konzumerističke interpretacije.

Kulturoskop Kritika

Nepredvidljiv odnos čovjeka i algoritma

Piše: Dijana Grubor

Kombiniranjem live codinga i algoritamski generirane glazbe, interaktivni performans Anastatica propituje dihotomije koje donosi postdigitalno doba.

Kulturoskop Kritika

Neuhvatljivost žalovanja

Piše: Anamarija Žugić Borić

U aktualnom trenutku kojim dominira gubitak kontrole, Arterarijev novi projekt podsjeća koliko nas kȏd javnoga žalovanja prisiljava da pronađemo riječi kada za to nismo spremni.

Kulturoskop Kritika

Produbljeno glazbeno čitanje tradicije i identiteta

Piše: Dijana Grubor

Peto izdanje kompilacije Remiks identiteta uspješno je nadvladavalo dio blokada na koje je istoimeni projekt naišao u tretmanu tradicijske glazbe istarskog poluotoka.

Kulturoskop Kritika

(Pre)živjeti virtualno

Piše: Sendi Bakotić

Video performansi izložbe Tijela (na pozornici) istodobno na ranjiv i duhovit način politiziraju svakodnevicu, stavljajući je u odnos sa širim društvenim previranjima.

Kulturoskop Kritika

Izolacija u pet činova

Piše: Ana Fazekaš

Osim što je potaknula na otkrivanje novih, online modusa preživljavanja, pandemija je otvorila pitanja o tjeskobnoj normalnosti u koje se izvedbene umjetnosti imaju vratiti.

Kulturoskop Kritika

Slika drugačije budućnosti

Piše: Iva Kovač

U videoradovima okupljenim pod naslovom Sve se slaže dok se sve raspada bečki umjetnik Oliver Ressler dokumentira različite oblike organiziranja za klimatsku pravdu.

Kulturoskop Kritika

Suočavanje Beča s Jugom

Piše: Mario Kikaš

Prva izložba koju je WHW otvorio u bečkom Kunsthalleu pokušaj je mapiranja globalnog kapitalizma kroz postavljanje temeljnog, ali izvrnutog pitanja: zašto su neki siromašniji od drugih?

Kulturoskop Kritika

Gledajte, ima žena!

Piše: Tihana Bertek

Umjesto produktivnog doprinosa ženskoj povijesti umjetosti, izložba Zagreb, grad umjetnica dokaz je dotrajalosti, ali i ustrajnosti postojećih povijesnoumjetničkih paradigmi.

Kulturoskop Kritika

U loopu kapitalističkog realizma

Piše: Josipa Lulić

Izložbi Arheologija rada Mihaela Gibe nedostaje značajniji iskorak koji bi ponudio specifično umjetnički pogled na radničke borbe i polja značenja koja one danas proizvode.

Kulturoskop Kritika

Što s muzejem?

Piše: Irena Borić

Izložba S kolekcijom Davida Maljkovića pretvara MMSU-ovu zbirku u potporanj eksperimentima s muzejskim prostorom pri čemu se kritički reflektira njegov društveni potencijal.