Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Demontaža produkcije pornografske slike

Piše: Hana Sirovica

Tretirajući elemente pornografske izvedbe kao elemente plesnog jezika, predstava TEK PRISTIŽE feministički pornopejzaž bavi se onime što ostaje izvan pornografskog kadra.

Kulturoskop Kritika

Gusti slojevi glazbe i značenja

Piše: Nina Čalopek

Album Divinities of the Earth and the Waters Mimika Orchestra ozbiljan je, gotovo megalomanski projekt iza kojeg stoji vrlo precizna, talentirana ruka kompozitora Maka Murtića.

Kulturoskop Kritika

Prizivanje distopije

Piše: Maja Flajsig

Izložba Altern_ators irskog kolektiva Difference Engine, posvećena estetici distopije, pozitivan je primjer suradnje HDLU-a i jedne nezavisne skupine umjetnika.

Kulturoskop Kritika

Drugačija imaginacija je moguća

Piše: Jelena Pašić

U deborovskom "društvu spektakla" virtualno postaje stvarno, i obratno, a koncept zabave i igre koju nudi gaming industrija doveden je do ekstrema. 

Kulturoskop Kritika

Na tragu drugačijeg slušanja

Piše: Nina Čalopek

Iako prvom izdanju ZEZ festivala nije nedostajalo odvažnosti, ostaje dojam da su ambiciozni planovi rezultirali time da se kvaliteta programa dijelom raspršila u kvantiteti.

Kulturoskop Kritika

Tijelo koje sputava i koje je sputano

Piše: Irena Borić

Umjesto stanovanju u domu i politikama koje reguliraju umorno tijelo, Marina Paulenka portretiranjem izbliza u seriji od 9 do 12 važnost daje stanovanju u ostarjelom tijelu.

Kulturoskop Kritika

Prostori zamagljenog postojanja

Piše: Bernard Koludrović

Izložba i prateći diskurzivni program festivala Moje, tvoje naše na temu transnacionalizama bavili su se mjestima društvenog, političkog i geo-klimatskog rastakanja granica.

Kulturoskop Kritika

Ozbiljno neozbiljna glazbena kontrakultura

Piše: Nina Čalopek

Izdanje Silvio Foretić. Transakcije/Transactions. 1968.-1979. donosi sjajne elektroakustičke fragmente koji se ne uspijevaju etablirati i zaživjeti kroz svoju osakaćenost.

Kulturoskop Kritika

S onu stranu zajedničkog očaja

Piše: Ivana Đerđ-Dunđerović

Izložba X Pozicija Kristine Marić ocrtava umjetnički senzibilitet raskošan u paradoksu između ekstrovertiranog izvedbenog dijaloga i tankoćutnog unutrašnjeg monologa.

Kulturoskop Kritika

Glasovi s druge strane linije

Piše: Mila Pavićević

Ljudski glas Bojana Đorđeva gledatelja distancira od vlastitog tijela kao objekta žudnje u kazalištu, tjerajući ga da imaginira i proizvodi vlastiti, intimni materijal predstave.

Kulturoskop Kritika

Naličje reklamnog sna

Piše: Ivana Đerđ-Dunđerović

Izložba Amazing Moments rječito progovara o jazu šarene suvremene potrošačke iluzije i tuzi monokromne zbilje unutar hrvatskih zemljopisnih i egzistencijalnih parametara.

Kulturoskop Kritika

"Avangarda" u defanzivi

Piše: Una Bauer

Uvid u njujorške festivale Under the RadarCoil i American Realness ostavlja dojam da inovativno kazalište korača unatrag.