Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Revolucijom i zajedništvom protiv neokolonijalizma

Piše: Glorija Mavrinac

Izložba Napisati revolucionarnu pjesmu nije dovoljno artikulira glasove margine, stavljajući naglasak na nužnost različitih modusa otpora novim oblicima imperija.

Kulturoskop Kritika

Ljubopitljivi kazališni dokument

Pišu: Una Bauer, Agata Juniku, Goran Pavlić i Jasna Jasna Žmak

O predstavi C'est la vie nemoguće je misliti a da se ne otvori široka lepeza pitanja o žalovanju, kazalištu i smrti – i možda je upravo u tome njezina najveća kvaliteta.

Kulturoskop Kritika

Duga je kazališna noć

Pišu: Ana Dragozet, Emma Kliman, Ninoslav Mrvelj i Petra Pleše

Tijekom kazališnog maratona Danka u jednom danu nastao je niz novih predstava inspiriranih glazbenim spotom iz osamdesetih, a proces je pratio Kulturpunktov kritičarski tim.

Kulturoskop Kritika

Duhovito rastvaranje ljetne svakodnevice

Piše: Gregor Sirotić Marušić

Plaža Aleksandra Švabića i Damira Klemenića, nastala u suradnji s kolektivom Škvadra, ujednačen je projekt koji ostavlja dojam rada skupine koja se prije svega dobro zabavlja.

Kulturoskop Kritika

Plesno-laboratorijska dijagnostika apsurda

Piše: Sendi Bakotić

Melodrama je kritički, (auto)ironičan i ciničan, gotovo protestni antispektakl koji odražava i projektni kapitalizam – pokretnu traku na kojoj umjetnici opstaju ili nestaju.

Kulturoskop Kritika

Borba za moć u pat-poziciji

Piše: Ivana Pedljo

Nakon ispitivanja hijerarhije odnosa i njegove društvene uvjetovanosti, Bill Is Dead Brune Isakovića i Mije Zalukar prikazuje igru nadmudrivanja u arhetipskoj podjeli uloga.

Kulturoskop Kritika

Spoznavanje svjetova koji su oduvijek tu

Piše: Anamarija Žugić Borić

Albumom Compression – Decompression Abstract Construction Collective se približava onom shvaćanju koje glazbi pristupa iz pozicije interpreta, a ne autora i gospodara.

Kulturoskop Kritika

Nisu samo psi istrenirani da laju

Piše: Diana Meheik

Ponavljanjem istog sadržaja u bezbroj priča, one u Gejmu postaju priče o nama, našim granicama, policiji i vladi, te barem toliko koliko traje predstava, one su naš problem.

Kulturoskop Kritika

Delikatna fuzija zvuka i koncepta

Piše: Dijana Grubor

Najveća vrijednost Aho Ssanova nastupa na Gibanjima gotovo je nježan tretman izvedbenog materijala i sposobnost glazbenog prenošenja kompleksnog emotivnog naboja.

Kulturoskop Kritika

Šuta, ples i prašina

Piše: Gregor Sirotić Marušić

Pokazujući kako je ples težak fizički rad, Arbajt propituje stav prema kojem umjetnici nisu "pravi" radnici.

Kulturoskop Kritika

Provokacija kao katalizator promjene

Piše: Milena Žarković

U performansu Srbin, Cigan, Peder i Musliman Mirjana Đan se izlaže publici i postavlja u ulogu prokazivačice, dok njezin istup propituje razinu tolerancije u društvu.

Kulturoskop Kritika

Gdje je trauma, tu je umjetnost

Piše: Nora Čulić Matošić

Predstava Srebrenica. Kad mi ubijeni ustanemo precizno prodire u korijene huškačke ratne ideologije, stvarajući na sceni prostor za suočavanje s traumom.