Kritika | kulturpunkt
Kulturoskop Kritika

Mjesto gdje apsurd živi punim plućima

Piše: Mirna Rul

Kroz dva sup(r)otstavljena glasa, izložba Zemlja meda i mlijeka prikazuje fluidne perspektive iz kojih autori različitog porijekla dekonstruiraju dijeljenu svakodnevicu.

Kulturoskop Kritika

Studija ciklične proizvodnje povijesti

Piše: Glorija Mavrinac

U promišljanju autoritarnih režima predstava Zanos i bijes traži introspektivnog gledatelja koji preispitivanjem individualnog i kolektivnog djelovanja postaje agens otpora.

Kulturoskop Kritika

Kako gledati pokret?

Piše: Una Bauer

Predstave U međuvremenu i Situacija u tijelu, no more body izvedene na ovogodišnjim Improspekcijama povezuje fokus na osjetilnost i percepciju pokreta.

Kulturoskop Kritika

Nenametljivi poligon žanrovsko-stilske slobode

Piše: Nina Čalopek

Ovogodišnja Sine linea svojim je konceptom te izborom izvođača i programa definirala svoju poziciju jedne od najvažnijih ovdašnjih platformi eksperimentalne glazbe.

Kulturoskop Kritika

Slobodni jezik bastardizirane kulture

Piše: Sendi Bakotić

Predstava BSTRD Katerine Andreou plesno je istraživanje intimnog, stvaralačkog, idejnog i političkog odnosa koji autorica gaji prema prema house kulturi i zajednici.

Kulturoskop Kritika

Nevolje s otjelovljenjem

Piše: Tihana Bertek

Izložbom Što s tijelom? umjetnice propituju načine na koje se njihova tijela kreću, skrivaju, pokazuju, uživaju, demonstrirajući neodvojivost tijela od umjetničke prakse.

Kulturoskop Kritika

Bajka o tjeskobi "odrastanja"

Piše: Ana Fazekaš

Predstava Marta i sedam strahova, nastala u suradnji KunstTeatra i inicijative BoliMe, potiče na prijeko potreban razgovor o bolnim temama mentalnog zdravlja mladih.

Kulturoskop Kritika

Ples za pamćenje

Piše: Josipa Lulić

Izložba postavljena u povodu 15 godišnjice karlovačkog F.R.E.E. D.A.N.C.E.-a arhivski materijal udruge tretira kao temu za improvizaciju i nudi kao poticaj za novu izvedbu.

Kulturoskop Kritika

Prenaglašeno promišljena afirmacija slobode

Piše: Ana Fazekaš

Strukturno kompleksnoj predstavi Đavolji odvjetnik kolektiva IMRC koristila bi manja kontroliranost izvedbe koja bi užitku u pokretu omogućila da zaživi u punom potencijalu.

Kulturoskop Kritika

Ekonomija snova

Piše: Mirna Rul

Iako izložba Kad odrastem bit ću bogatašica kao svojevrsnu studiju slučaja uzima romsku djecu, ona progovara o nejednakim šansama svih društveno deprivilegiranih skupina.

Kulturoskop Kritika

Kalkulacija s očekivanjima

Piše: Miona Muštra

Izložba Aleksandar Rodčenko: Revolucija u fotografiji prvorazredan vizualni materijal predstavlja nijemo, bez misaonog okvira, tumačenja i problematizacije.

Kulturoskop Kritika

Izvedbene granice i autorska traganja

Piše: Ana Gospić Županović

Na ovogodišnjem Monoplayu predstavljena je i selekcija domaćih izvođača, a činjenica da su svi radovi autorski solo govori ponešto i o teškoćama lokalne plesne produkcije.